Vilket väder!!!

Tacka mig, jag jobbar! I tisdag slutade jag tidigt så då kunde vi njuta av vädret ute, Gaston och jag. Igår och idag lååååånga dagar på jobbet, not funny med tanke på att man kunde legat som en padda och bara päst men thats life. Vi har kul på jobbet så det är inte synd om mig.

Igår var det lite taskigt om tid mellan jobb och sista fotbollsmatchen innan sommaruppehållet. Givetvis borta så vi var tvungna att åka tidigt. Migrän hade jag men mina fantastiska tabletter gör att jag klarar av anfallen utan att dö på kuppen.

Så innan vi åkte iväg pep jag upp till skogen med chuck-it och tennisbollar. Det var varmt som ögat och Gaston verkade inte vara i större behov av just att gå... Jag körde linjetag på vattnet. Kastade bollarna som ett pärlband och det är ett sätt som passar flanen alldeles utmärkt. Det är lite häftigt att se honom kasta sig i från gölkanten nu jämfört med förra året när han var mycket fundersam över om det verkligen var honom värdigt att utsätta sig för något sådant. Han har mognat i vissa delar av hjärnan i alla fall. Det är väl den och sexhjärnan som tar mest plats tror jag.  Jag skulle egentligen tränat markeringar vilket jag dyrt och heligt lovat mig själv och mina jaktträningskompisar men ORMAR, nä, jag bestämde mig för att avvakta till typ en annan dag.

Fotbollen - vi kommer dit och jag hade glömt koppel. Det var lite rörigt när vi stressade iväg och jag är hopplös med att ha med mig koppel till skogen här hemma. Fy på mig men jag försöker urskulda mig med att han faktiskt inte jagar vilt och håller sig på vägar och stigar. Gillas det tror ni?
Det fanns inte ett enda jäkla snöre att hitta på hela denna fotbollsanläggning. Jag hörde domaren blåsa till match så det blev till att träna "här" i fotbollsmiljö. Det funkade där med. Det var lite hårt när en stinkande tik av rasen Springer spaniel var TVUNGEN att parkera exakt, precis bredvid oss. Om inte hon löpte så är det  ett allvarligt fel på min Gaston för han skakade som ett asplöv och pep som en julgris. Detta beteende känner jag ju som bekant igen men han låg kvar... (där skänkte jag en tanke till Birgitta och Bodil).

Han är rätt ombytlig av sig, i helgen var mest kär i lilla Wanna. Opålitlig kille...

Matchen gick fullständigt åt helsicke. Tjejerna hade bara en avbytare och de fick spela på icke ordinare platser så det var inte mycket som stämde. Dessutom varmare än i en bastu (det var det ju för det andra laget med men de hade fler avbytare, så det så). Inte kul men det är bara att bryta ihop och spela vidare till hösten.

Just exakt nu har jag städat klart för att imorgon när jag kommer hem ska jag PÄSA! Åker väl och doppa Gaston i nån sjö här nånstans runt i faggerna men nåt annat orkar vi inte.
Hade tänkt träna jakt på söndag men jag rör ju till allting så förbaskat så det blir inget med det. Eventuellt kan jag vara med och spåra med bruksgänget på kvällen men jag vet inte än. Anders jobbar och tjejerna jobbar och bussarna går ju som de vill.

På tisdag blir det jaktträning i Skärstad. Det är alltid kul. Bussigt att vi kunde vara här hemma, det spar tid för jag har viktiga saker för mig på kvällen - klippa mig. Mitt hår ser nu mer ut som en äkta pälsmössa, bara banden under hakan som fattas.

Vet ni, nästa helg då ställer vi gps:en på Hofors. Ska bli så häftigt att för första gången kunna vara med på Duckstreamträffen. Jag ska samåka med Sofie från Örebro. Nu vet ju inte jag var vi hamnar i sista änden för jag vill minnas att denna flicka har lika dåligt lokalsinne som jag. Gps-tanten brukar inte vara helt att lita på heller. Sist när jag och Anna-Lena var i Hofors hamnade vi på nån konstig liten pluttväg, ett rent under att vi kom fram. Det var i maj och det snöade, så man vet aldrig vad som väntar en. Kul ska det bli i alla fall. Annelise med bror Gerkan och lillebror Winner kommer, bara det. Kul, kul!

Nu ska jag släpa mig ner och fixa lite kvällsmat innan jag däckar i soffan. Gäsp, värmen tar rätt bra på orken (eller är det den förbaskat tråkiga städningen, låt mig vinna en miljon som jag kan lägga på städhjälp, tänk vad gött att komma hem på fredagseftermiddagen och allt är klart, dream on, dream on).

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad kul att du ska åka med Sofie... tro det eller ej men hon och Bonuz var med på klubben i Mullsjö i måndags :).



Ses på tisdag !! Jag har nog 2 x B med mig ;)



Kram kram

2009-06-25 @ 22:19:32
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Jag hittar faktiskt SKITBRA till Hofors!!!!!!! Ok, jag har kanske missat nån liten gång eller två men nu kan jag LOVA att jag lärt mig av mina misstag (och alla smått retsamma människor där uppe...) och kommer ALDRIG mer att köra fel!!! Inte dit iallafall!



Bonuz har provat på livet som fotbollshund ett par timmar idag, han hälsar att det var hans livs absolut tråkigaste timmar! Även om han gjorde sitt bästa för att liva upp stämningen lite...



Ha en härlig helg! Vi ses på fredag!!!



Kramar!

2009-06-26 @ 18:53:42
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Ulrika & Tizzla

Tack, tack..



Jodå det var så att vi anmälde till Lkl 1 fredag o Lördag ifall att vi skulle behöva en chans till;)



Men eftersom vi slog till med en 1-a på fredagen så passade vi på att prova 2-an på Lördagen och se det gick ju fint :) Är så stolt över min lilla höna som fixade det så bra trots mkt störningar som vi hm.. slarvat med att träna på!!



Det är sköööönt att ha semester i detta vädret, hoppas att det håller i sig så att ni också får ta del av det under er ledighet!!



Ha det gott!!

2009-06-27 @ 19:38:15
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0