Årets första WT och premiär i öppen klass

Helt lugn var jag inte när jag hoppade in i bilen i morse. Gaston verkade mest vara som vanligt. Undrar hur han tänker? Ska hon hitta på spår eller är det jaktträning denna dag, eller vad?

Nå, till Nässjö åkte vi och hittade utan en enda felkörning. Detta bådar gott tänkte jag. Detta wt var upplagt så att man fick gå i startnummerordning. Det flöt på kanonfint.

Det är himla kul när man kommer ut så här. Träffade massor av goa människor som jag inte sett sedan förra året. Straight flush-gänget, supergoa hela högen (och DUKTIGA...), det var goa Marie med Emil som vann nybörjarklassen. Jag blir så glad i hela hjärtat. Jag fick ståpäls från tårna ända upp i hårbotten. Fatta när vi åkte från Håkan och Carina efter FART-testet och Marie var så ledsen att Emil var så vek och tänk vad denna duktiga tjej har åstadkommit. Inte nog med att hon vunnit två wt i Smålandsmästerskapet hon kom trea sammanlagt också. STORT MEGA-GRATTIS!!! Jag träffade flera som jag inte pratat med på evigheter så hela dagen har varit skitkul helt enkelt. Vi kan då bortse från två stationer som jag gärna hade hoppat över eller gjort om och gjort RÄTT!!!

Nå följande hände:

Station 1, dubbelmarkering på land. Lite halvlurig, den ena dummiesen hamnade i högt gräs utan någon speciell referenspunkt för hundarna. Gaston tog första bra men jag fick stötta honom på andra ganska rejält. Inte så rejält som domaren tyckte men så är det. 13 poäng.

Station 2. Dubbelmarkering på vatten. Tjena mittbena. Gaston susade ut och spikade nummer 1. Tog sats och susade ut och jag, min idiot hann tänka dum-tanken, men shit han fixar det ju, när han plötsligt stannade av. Jag manade på, Gaston hittade en pinne, kanske var det den hon tänkte jag skulle ta, ja kära nån. Vi fick 0 poäng här.


Station 3. Enkelmarkering och dirigering. När jag såg denna stationen trodde jag det blivit något fel. Det måste ju vara elithundarnas grej men icke. Ska nu försöka förklara denna station.
Vi stod uppe i en backe på en åker. Till höger om oss löpte en stenmur utmed hela åkern. En si så där 60 meter ut stod en kastare som kastade en enkelmarkering in i ett område med stenröse och högt gräs.
Dirigeringen var väl si så där 50 meter ut och låg UPPE på muren. Gulp. Självförtroendet var väl inte direkt på topp efter två mindre lyckade stationer.
DÅ slår han till, flanen! Jag blir inte klok på honom, grejer som jag tror han ska fixa missar han totalt och grejer jag tänker att herre gud, det här fixar han aldrig gör han klockrent. Markeringen - swisch ut och in. Dirigeringen, jag skickade snett mot muren, blåste stopp, han tvärnitade (bara det!!!), jag visar höger och säger så. Han hoppar upp PÅ muren, jag blåser närsöksignal, han böjer sig ner, plockar upp en dummies och kommer in. Jag lovar er, jag stod som ett UFO. När han kom in fick jag värsta glädjefnattet och tjoade minsann så det hördes ända till Skärstad. 20 poäng!!!



Station 4. Dubbelmarkering på land. En hamnade bakom en bred stenmur och en hamnade framför. Klockrent. 20 poäng!!!



Station 5. Walk up med dubbelmarkering. Så kom vi ner på jorden igen. Jag fick hjälpa honom på ena, den andra fixade han själv. 14 poäng.

Summa 67 poäng (tävlingsmänniska som jag är kan ju inte låta bli att tänka, hade vi fått åtminstone 10 poäng på den där jäkla vattenmarkeringen så...).  Bara att bryta ihop och gå vidare.

Ärligt talat, jag kommer leva på denna dirigering till dödens dag. Den jäkla vattenmarkeringen har jag förträngt.

När vi väl dök ner i hemmet slocknade jag i soffan i ganska exakt en timme, nu ätit och nu blir det dusch och soffan. Orkar inte göra ett skit mer idag. Eller jo, jag måste ju vattna växthus, ge kycklingarna mat, stänga till hönsen och säkert nåt mer som min frånvarande MC-åkande Anders brukar göra.

Grattis till er som var där, lite speciellt till goa Vega som gjorde som vanligt - glänste!

Kommentarer
Postat av: Carina

GRATTIS !! Till en fin debut. Och himla kul att ses.

Ha det gott !

Kram Carina

Postat av: Fia & Andreas

Grattis till debuten i ökl!!!

Jäkligt snygg dirigering ni gjorde!!!

Så himla kul att träffas idag:-))

Förmodar att nästa gång blir på Flatmästerskapet!



Kram

Fia & Andreas

2009-06-13 @ 21:29:51
URL: http://www.vega.gundogs.se
Postat av: Marie och Emil

Grattis till en fin debut i ökl! 2 st 20 poängare, jädrar i min låda det är inte lätt att få... Kanonbra jobbat! Hoppas att vi ses snart igen. Jag hör av mig när jag är hos mamma.

Kram

2009-06-13 @ 21:48:14
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Lotta

HÄRLIGT TJEJEN !!!!! Vadå ... ni genomför ett jättefint WT och jag tycker ni är så himla bra !!!



Nu ska vi vattenträna OCH dubbelmarkeringsträna... jag vet precis VARFÖR han glömmer av nr 2.... blink blink Det gör han inte snart...



Puss på Gasse och ha en fortsatt bra helg !!

KRAM Lotta & vovvarna

2009-06-13 @ 23:48:34
URL: http://www.friden.de
Postat av: Elenor och Zidane

Kul med 2 20 poängare!!!! Då är det ju bara att glömma den där nedrans nollan. Önskat att jag hade kunnat vara där..... Kram

2009-06-14 @ 10:55:23
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Som vanligt bra jobbat av er.. kul!!



En nolla hit eller dit, nåt måste man ha att träna på;)



Grattis till en fin debut i Öppenklassen!

2009-06-14 @ 15:23:16
URL: http://vit.gundogs.se/index.php
Postat av: Fia & Siri

GRATTIS till debuten! Inte för att vi kan nått om jakten... men vi förstår så mkt att det ni gjorde idag är mkt bra!!! Håller m Ulrika...en nolla hit lr dit nått måste man ju ha att träna på. Är så glad för eran skull.



TASSAR

Fia & Siri

2009-06-14 @ 18:48:21
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0