Terapihunden Gaston

Han gjorde succé. Jag blir så glad att han är som han är. Jag tänkte han skulle ligga på vårt lilla kontor men icke. Han fick vara med när trädgårdsgruppen hade träff. Jag var tvungen att sticka iväg på möte så han var med vår goa Kerstin på  jobbet. De gamle tyckte att Gaston var en trevlig kille. Han var med ute hela förmiddagen, sen kom två gubbar som ville ut och gå en sväng till med honom. Härligt, det är faktiskt vetenskapligt bevisat att djur påverkar äldre positivt och idag har Gaston bidragit till den vetenskapliga tesen.

Varning för snäll hund!


Släpp ut mig!


Utsläppt blev han och vi stack iväg på jaktträning. Den träningen kan enkelt sammanfattas med att markeringsträningen bör fortgå... Linjetag och lyssna på pipa helt ok. Tack tjejer för att ni står ut med mig och min flane.

Nu är det natta, har vräkt i mig grillat kött, färskpotatis i ugn och för att släta över det hela lite en sallad. Bra jobbat, precis innan läggdags. Detta kommer jag ångra när jag står där i min bikini och försöker hålla in den sladdriga bilringen kring magen. Phu, orkar inte bry mig.

Var rädda om er! 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det finns ett smidigt sätt att släta ut bilringen. Gör det hela till en traktorring, den täcker från bysten ner till stussen utan några mellanrum. Jag vet, jag har testat och testar fortfarande.Fast det är inte kul att gå i bikini, den liksom försvinner under traktordäcket. Men på en undangömd plats på Haverdals kilometerlånga strand går det bra. Bara det att det blir en mindre tsunami när man kliver i havet.

Jag ska ta lite extra prover på Totte på fredag för att kolla så att han inte drar på någon skit. En säkerhetsåtgärd innan jag kör igång honom, han verkar inte riktigt pigg. Lika bra att kolla. Jag hoppas jag får klartecken för jag är lite orolig inför jaktsäsongen, får jag inte igång honom snart har jag ingen hund att apportera med i början av säsongen. Jag får väl ta med Isak, han kan få gå som efterapportör, han fixar inte de svårare uppgifterna. Jag ska ha honom hemma i sex veckor nu så jag får väl försöka få lite ordning på honom. Det är för lite att bara ha en hund men Olle växer ju till sig till nästa höst. Nu håller vi tummarna för Maria i Danmark i helgen, tävlar både i lag, jag tror det var ihop med Thomas Söderström och Hans Richter och individuellt. Det gick ju bra för henne idag. Usch, nu är jag trött. Sovdags!

Kram Susanne

2009-07-14 @ 23:04:44
Postat av: Maggan

Jag kanske också får vara med bland "däckarna". Låter mer som ett gång grabbar med ett brinnande bilintresse, tycker jag och inte som om det vore ett gäng medelmogna (nåja, jag FÖRSÖKER faktiskt fast det inte märks!)kvinnor med fokus på apporter, pippifåglar och vovs. Nu har vi 4 gemensamma nämnare: hundar, olika däckstyper, kvalster och superfina träningsvästar. Kan livet bli bättre? Skulle i så fall vara en tesked av bikungen Anders hemmaslungade honung. Bra träning igår och jag uppskattar alla försök till att bli en tydligare förare.

2009-07-15 @ 11:15:45
Postat av: Maggan igen

Nä, hur skriver jag egentligen????? Nu är jag t.o.m. otydlig i text också. Aja, baja, skolfröken. Det jag MENAR är att jag uppskattar när ni ger mig påminnelser och kommentarer om sånt som jag behöver förbättra naturligtvis.

2009-07-15 @ 11:18:56
Postat av: Elenor och Zidane

Härligt att Gaston fick vara lite terapihund. Sen slapp du ju fara som en skott-spole också. Kram kram

2009-07-15 @ 11:48:55
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Elenor och Zidane

Härligt att Gaston fick vara lite terapihund. Sen slapp du ju fara som en skott-spole också. Kram kram

2009-07-15 @ 11:49:29
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Fia, Disa & Siri

Visst är det härligt att kunna ha m sig hundarna på jobbet, vilken insatts hundarna gör för dom gamla.....tänk om "alla" kunde förstå detta...



Nu bara 1 natt kvar sen SEMRSTER!!!!



TASSAR

Fia, Disa & Siri

2009-07-15 @ 21:01:22
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Lappland calling....

Vi undrar om Gaston alltid har så där lååååååång tunga??? ;) jag Axel har faktiskt också en ganska lång tunga, men jag har en BLÅ prick mitt på den! så matte tror jag är en korsning mellan känguru OCH chowchow! känguru för att jag kan hoppa skithögt!

2009-07-15 @ 21:29:52
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0