Livet på landet

Det är inte bara charmigt med röda hus med vita knutar. Ser inget som helst charmigt i att skrapa och måla... Hur tråkigt är inte detta på en skala? Phu... BORING!

När jag till slut gav upp så tog jag Gasse och stack till skogs. Jag gjorde två upptag som jag listigt räknat ut att han skulle behöva träna på. När de låg till sig så traskade vi iväg och gjorde ett uppletande i en mindre ruta. Det var kul sa Gaston och letade grejer som en tok. Han har en tendens att spåra mig när jag uppgivet försöker valla noga men det blir inget bra när man gör det själv.

Sen fick jag ett ryck som höll i sig i säkert en kvart - plockade blåbär. Ungefär lika kul som att skrapa. Under tiden hade Gaston kul, han badade i gölen, fick retrieverfnatt och lattjade runt i blårbärsriset. Vi tröttnade som sagt rätt fort så vi gick tillbaka till bilen och upptagen.

Nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Idag var en sån dag. De två upptagen blev ett lite kortare spår. Han missade slutpinnen och vips var vi på nästa upptag. Klantigt värre kan man väl säga men Gaston sket i vilket för han hittade minsann pinnar och fick belöningar. Bara att bita ihop.

Imorgon blir det väl fortsättning följer vad det gäller skrapning. Just nu vräker regnet ner här men det hinner säkert försvinna till imorgon förmiddag.

Imorgonkväll blir det spår för den svarte igen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lugn lugn.... det BLIR regn imorgon... och kolla Öland på Aftonbladets väder :D :D, men det drar bort tills du kommer dit !



Hoppas vi får till någon träning snart ;). NJUT av din semester !



Kram Lotta & vovvarna

2009-07-18 @ 17:44:53
URL: http://www.friden.de
Postat av: Helene å Åsså

Hallå hallå! Hur går det med målandet? Du kanske har stått med penseln i handen i flera dar nu så du inte hinner blogga! Eller så tränar du lydnad för fullt..



Vi hörs!

Kram

2009-07-21 @ 21:26:25
URL: http://www.123minsida.se/Helene1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0