Ja, jisses vad tiden rinner iväg...

Mycket har det varit de sista dagarna. Vi har skrapat huset (där tog jag i lite, jag har väl inte direkt slitit ihjäl mig) och nu har Anders börjat grundmåla. Jag är mest i vägen känns det som. Jag fick fnatt och började rensa land, städa lite här och där samt stå givakt när stegeländet skulle flyttas. Det är väldigt högt på sidorna av huset, två våningar plus vind, typ 8 meter säger han målarmäster. Lite läbbigt kan man säga. Inte jättekul att stå nedanför och se mäster svaja däruppe och det var verkligen inte mycket bättre när jag skulle upp och hjälpa till och skrapa, jag gick ner igen...

Semestern som började i måndags fick en liten tuff början med begravning. Den var jättefin och jag är oändligt glad över att jag valde att gå. Det väcker mycket känslor med begravningar. Många tankar blir det.

Träningsmässigt har det varit lite si och så. I söndagskväll spårade vi och det gick både bra och inte bra. Fattar inte vad som hänt med Gasses fina upptag, nu är det lite yrigt men när han väl fäster på nosar han på bra. Missade en pinne men de andra flisade han efter bästa förmåga. Den killen som inte ens ville markera från början utan bara ville spåra, att nåt pucko tappat grejer i spåret var verkligen inte hans problem.

Det har även blivit lite lydnadsträning med Martin, AG och Helene. Helene räddade hela kvällen med ett tips vad det gäller övergången från galopp ner till trav i framåtsändandet. Tji hu, så bra det blev. Gaston var lite lätt uppvarvad och eventuellt, jag säger bara EVENTUELLT, kan det ha berott på att Knuffa var i höglöp. Jag skulle t ex göra en inkallning med ställande och läggande. Jaa, han kom som en raket och hörde varken bu eller bä. Då skrek jag så fönsterrutorna skallrade i närmsta bostadsområde och jag blev hes som en kråka efteråt men hörde han? Nix. Det blev till att göra om. Det satte i och regna under träningen så flanen kunde inte gå rakt fram. Han är för söt, det regnade stenhårda regndroppar, ni vet så där så man tror att hela himlen är på väg ner. Han försökte väja och snubblade fram i tillvaron. Jösses, den killen som tar varje chans han har att hoppa i allt som eventuellt kan se ut som en vattenpöl, detta inkluderar alltså leriga hål, diken och liknande. Då är han inte känslig minsann.

Han har en djup inneboende känsla för att undersöka leriga hål INGÅENDE!

Idag har vi kalasat eftersom Anders fyller år. Han fick en spikmatta av sin fantastiska familj, det vill säga mig, Myran och Ia. Här ska späkas. Det är nyttigt har jag hört. Upp till bevis!



Imorgon hoppas jag på lite jaktträning.

På lördag drag vi iväg till Öland. Vi har köpt en husvagn - en kultvagn. Gammal och fin men den duger till familjen Taikon. Ska bli kul. Vi har de senaste åren haft möjlighet att hyra en vagn av kompisar men de har sålt sin. Vi hade just då inga planer på att köpa husvagn men man är ju som bekant flexibel så plötsligt kom vi på att vi skulle nog ha en ändå. Upps, så det kan bli och nu har vi en. Jättesöt, liten sak. Hade tur att det bara varit två ägare på den så den är välbehållen - än.

Nog om allt!



Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Präktiga Maggan

Att glömma att stötta sin hund gäller självklart även mig. Jag kan också känna skammens rodnad flaxa över och runt mig.Men jag fick mig en tankeställare. Sånt är himla nyttigt som omväxling. Vi ses snart och sen ska du ha en avkopplande (=Gaston ska vara LÖS då!) Hahhahaha! Nej, jag menar avstressande vecka på Öland.

2009-07-22 @ 21:51:08
URL: http://www.123minsida.se
Postat av: Kathy,Olle,Caliph, Singha och Tywi

Ha en go semester , sååå skönt att ha den framför sig , våran e snart till ända...:-( Tack för Grattiset i våran Gb. ses väl i skog och mark en dag......

kram kathy

2009-07-23 @ 10:20:20
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle
Postat av: Helene å Åsså

Vad snällt av dig att inte nämna att ditt framåtsändande sånär havererade pga ett tidigare tips av mig under samma nämnda träning..;-)

Kram!

2009-07-23 @ 18:01:31
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Fjällisarna

ALLTSÅ, så kloka ni är, köpa husvagn! ja, här byttes det ju bil först för tyyyp 2 år sedan, sen köptes en husvagn, då var bilen för klen, så byttes bil igen ...hehe... men är inte pengar till för att rullas!! ;O) visst, dom rullar av bara fasen ner från fjället!! kul är det i alla fall.. Hugo hälsar till Gaston att han också gillar jord & lera, men han brukar käka upp det??!!

2009-07-23 @ 18:22:38
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0