En pluttvecka kvar till semestern...

Idag fick jag en sån där lyxgång när det gäller spåret. Helene och Martin hade lagt alla spåren så när vii gled in i Barnarp började vi med lite lydnad. Alla skulle köra varsitt lydnadsmoment och tre av fem valde av någon konstig anledning framåtsändandet...

Ulrika och Björn körde lite andra moment men Helene, Martin och jag vi kämpade på. Efter förra gången när precis varenda hund ballade ur på just framåtsändandet så var vi väl inte så himla förväntansfulla men tji fick vi. Idag hade det landat. Gaston var först ut i momentet och fick hjälp med targetpinne på framskick, vilket gör att sannolikheten för att du ska få ett snyggt utskick i full sketa är ganska stor... Jippi, här tar vi tillvara på alla positiva grejer som händer. Jag ställde grabben vid pinnen och gick sedan saktagående och jösses, han gick sakta OCH rakt. Kul, kul. Vi gjorde om från andra hållet för att sedan testa av en tredje och sista gång utan target och yes, det gick bra. Då slutade jag. [4]

Både Knuffa och Åsså skötte sina framåtsändande galant. Kändes nästan som helt fel ute är vi INTE!

Spåren - gick si så där. Björn och Ulrika var helnöjda. Bra! Helene var mycket nöjd med Åsså förutom att spåret  är så vansinnigt intressant så att man får verkligen vara med när pojken kör ner huvudet och markerar sina pinnar. Phu! Knuffa tog framspår och nosade iväg bra ända fram till en väg där spåret pep in på ett kalhygge. Hon slet med sin lilla LÖPANDE kropp och hade bekymmer ute på kalhygget. Nu hade spåret legat länge och det hade varit fuktigt, soligt, regnat och torkat upp igen (fantastiskt flexibel väderlek här i Småland). Hur som helst på något vis kom hon fram till härliga skogen igen och där gick det finfint.

Gaston tog för första gången på EVIGHETER bakspår... Jag har ju tänkt tanken "tävling" och det är mycket märkligt hur det ordet kan påverka hur han tar sina upptag. Eller visst är det konstigt? Skitsamma, tråkigt men inget att bryta ihop för utan vi tog bort honom från spåret och så fick han göra om och göra rätt. Han snufsade på men även han var hög och vindande emellanåt. Han nosade till exempel upp ett dött rådjurskid, nu var det väl inte viltspår jag hade tänkt idag utan Martins spår men i Gastons värld så talar man om att "hörre du, ligger något märkligt här under granen - kolla". Ja, ja han spårade fram till slutet i alla fall. Missade en pinne så hade det varit tävling så hade jag väl inte direkt skrattat ihjäl mig med 42 poäng borta.

Känsliga typer skrollar genast ner, förbi bilden...

Love you anyway!



Sen har vi inte gjort ett smack mer idag. Jag försökte döva mitt dåliga "sköta-om-trädgården"-samvete genom att rensa ett trädgårdsland men gud vad tråkigt det är. Sen skulle vi fika och sen ringde telefonen och sen började det regna och nu sitter jag här... Får rensa färdigt en annan dag helt enkelt.

Anders har slungat honung idag, duktiga bi han har, de sliter och han snor honungen. Olika falla ödets lott.

Nu FEM dagar kvar sen    Se hela bilden SEMESTER!

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0