Spår i vildsvinsskogen...

Jag är fortfarande jublande glad över de fina teckningar Susanne skickat till mig. Vi har kört ut dom på fotopapper och nu ska det handlas ramar.

Idag var spårgänget inte många alls, faktiskt bara jag med Gaston och Martin med en HÖGLÖPANDE Knuffa. Det började med att jag kom tidigt så Gaston och jag traskade iväg en sväng. På vägen tillbaka mötte vi Knuffa och Martin. Gaston gick på "här" förbi i och i för sig med en vindande nos men inte en tendens till att försöka pipa iväg och uppvakta Knuffa. Gulp, vad är det nu för fel då? Nu är det bara att bita i det sura äpplet och sluta att skylla på löptikar när Gastons hjärna slirar. Jag tänkte lite tyst för mig själv att nåja, det kommer visa sig när vi ska spåra.

Gaston fick börja med sitt spår och han gled ut snyggt och prydligt, tog tag i spåret och iväg åt rätt håll. Hur lugn och sansad som helst? (Två veckor i rad har han vimsat runt i upptaget). Gaston missade en pinne men spårade och låg i som en rem. Det gick skitbra ända till efter tredje pinnen då spårar han iväg som en tok åt fel håll. Jag hade aldrig i livet märkt att det var fel om inte Martin varit med och sagt det. Det var precis där vildsvin hade bökat upp massor, kan det vara det han plötsligt bestämde sig för att spåra? Synd att det inte var snö så vi kunde sett vad det var. Jag stannade upp hela ekipaget och muttrade lite (hm). Satte på honom där han klivit av och sen spårar han kanon till slutet. Svårt att skylla på en löptik. 
                                                                                                                       

Knuffa spårade kanonfint och markerade alla pinnar utan en. Hon hade också en liten besvärlig del där spåret gick på en väg. Hon känner sig inte bekväm där. Hon är så söt, för när hon sedan kom in i skogen igen då fick hon en helt annan säkerhet och låg på som vanligt.

Vi var rätt nöjda ändå jag och Martin med våra hundar. Lite surt om Gaston drar iväg på vildsvinsspår i en okänd skog, jag med mitt fantastiska lokalsinne skulle ju vara helt lost in the space. Det blir till att spåra fler gånger där vildsvinen dragit fram och se hur han gör nästa gång.

Positivt idag - upptaget, markering av pinnar och att han INTE brydde sig om en höglöpande brutta.

Negativt - gå över på annat spår...

Kolla, det är mer positiva grejer än negativa.

Ha en härlig söndagkväll. Jag ska på möte med fotbollen. Undrar vad jag kommer säga ja till denna gången?

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hej!! Ville bara berätta att nu har vi skickat & betalt in anmälan till debuten i Klass 2!!! Usch blev helt plötsligt NERVÖS!!!



TASSAR Fia & Siri

2009-01-26 @ 19:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0