Klart!

Tentan är inskickad nu återstår 3 veckors väntan på om den blev godkänd. Håll tummarna!

Idag jobbade jag länge och är helt seg men är det stegräknartävling så är det så jag har traskat en rejäl långpromenad i mörkret med Gaston. Anders har varit ledig idag så egentligen hade Gaston varit ute fullt tillräckligt men vad tusan är vi ett team så är vi.

Just nu håller jag på att bli tokig på vår ena katt, Skruttan, som måste gå över tangentbordet, stryka sig mot mig, bildskärmen, gå på musen! peta på olika sladdar (jag blir helt nervös eftersom datorn är lite hajkon bacon). Hon är jättemysig men hon blir det så väldigt mycket ibland. Annars är det en mycket osocial liten dam som dock sover hos mig varje natt - alltid. Jag trodde katter var nattdjur men ingen regel utan undantag...

Pratar hon om mig?


Skruttan är en liten hittekatt. Hon kan ha varit runt 6 veckor när hon hittades övergiven i en carport. Ville inte vi ta henne skulle hon skjutas. Fanns det något val? Näe så 8 år senare så bor hon fortfarande hos oss. Lilla gumman,  hon var mager som en skrika med en stor uppblåst mage när hon kom. Åt allt hon kom över, till och med knäckebröd... Det har hon definitivt kommit över nu. Hon är skygg och först nu springer hon inte för livet om  hon stöter på någon av oss i familjen ute i trädgården. Hon får gå ut och in som hon vill men hon är aldrig långt borta. Jag tycker väldigt, väldigt mycket om henne.

Nix pix nu måste jag göra lite nytta i det eftersatta hemmet. Konstigt hur fort det kan gro igen, bara för man pluggar lite. Skumt.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Vi håller tummarna för godkänt!!



Söt kisse.. liknar vår som också är en "hittekatt"



Vågar du gå ut när det är mörkt? Det gjorde jag oxå frimodigt tills häromkvällen. Vi gick i kolmörker med pannlampor på ett fält o bestämde oss för att jag skulle gå iväg och Mats skulle skicka en hund i taget till mig.



Där stod jag och först kom Tizz sen kom Izac som helt plötsligt skällde till men vad var det för fyra ögon som kom före och sen tvärnitade och stod o glodde på mig??



De var STORA kunde jag bedöma på ögonhöjden HJÄLP trodde det var älgar men kunde sen konstatera att det var två kossor på rymmen.. höll på att skita ner mig när de kom dundrades och man bara såg ögonen!! Ha ha.. lite kul nu men inte DÅ..



Ha det!

2009-01-14 @ 21:25:01
URL: http://web.telia.com/~u22515698/
Postat av: Maggan

Men, Ing-Marie, det är väl klart att katten måste ge sig på musen!!!! Det är ju liksom en INSTINKT! Ha det gott! Hoppas vi ses snart igen, men jag är inte så säker jag kan komma på lördag, men de andra kommer.

2009-01-14 @ 22:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0