Jaktträning i Skärstad

Idag kom Maggan och Jerker till mig. Lyxigt och så himla skönt att slippa köra för att få träna ihop med andra. Grannen har en jättefin fårhage där jag får vara o träna hur mycket jag vill. Det går skitbra så länge får och stutar inte kommer ut på sommarbete.

Gaston fick minsann träna att gå på "här" redan från det att de andra stannade bilen till det vi kom på plats för träning. Det är  jobbigt att inte få springa och hälsa precis som man vill och dessutom när det är dambesök... Gaston skötte sig och det kändes bra i lilla mattehjärtat.

Idag har vi tränat dirigering och nån markering. Det är himla kul när det fungerar. Gaston skötte sig bra. Han har svårt för "ut" när han sitter framför mig men det är bara att nöta på.

Maggan och Jerker hade, förutom sina tikar, med sig sina labbepojkar som är 8,5 månader gamla. Hur söta är dom inte? De fick markeringar och linjetag. Skötte sig alldeles utmärkt.

Vi hade en himla trevlig träning och fikastund. Ser fram mot nästa träning redan.

Här sitter han, goe Gaston, med blixtögon, suddig och dan men lycklig.


Igår började jag odla på en förkylning som idag har blommat ut till fullo. Det gick bra så länge vi var ute och tränade men när vi kom in och skulle fika satte näsan igång. Den har nu förvandlats till en fontän. Äckligt!

Nu ska jag bara ta det lugnt, Lite senare ska jag gå en sväng med Gaston.  Anders jobbar kväll och tjejerna ska iväg på fotbollsträning och då är soffan min, bara min. Lär ju bli en kul kväll med en toarulle, snorande näsa och säkert inget kul att titta på tvn heller.

Ha en härlig fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Lotta & tjejerna

Usch med förkylning nu när du är ledig... se nu till att kurera dig ~ sjuk får man vara när jobbet sätter igång igen fniss



Härligt att dirigeringarna fungerar, vi ser fram emot att heja på er på jaktproven i vår !!!!!



Kram från frusna tjejer

2009-01-02 @ 15:03:22
URL: http://www.friden.de
Postat av: Fia & Siri

Goa & glad fortsättning på det nya året önskar vi er!!



TASSAR Fia & Siri

2009-01-02 @ 19:23:28
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Ja visst är det härligt med jaktträning och nu börjar min motivation att komma på plats igen. KUL, KUL!!! Hua, blir pirrig av bara tanken att starta på prov, var man nervös i Nkl vad ska man då inte vara i Ökl?!!!!!!

Roligt att läsa om era framsteg, kommer att gå som en dans då det vankas start.



God Fortsättning & Trevlig Helg.

Kram.

2009-01-02 @ 20:23:21
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Maggan

Tack för idag! Nya spännande marker är alltid uppskattat. Vi kommer gärna tillbaka. Din svarte kille kan mer än du tror. Det här ser lovande ut! Ser fram emot söndagens äventyr. Hoppas bara inte det blir för kallt. Du, jag har förresten uppdaterat min blogg idag. På tiden, eller hur?

2009-01-02 @ 21:37:09
Postat av: Cissi o Lipton

Vad roligt det låter med träning! Jag vill hemskt gärna vara med, bara livet återgått till sitt normala och vi är tillbaka i Jkp. Vi tränar på själva, men vill ju träna med er också! Imorrn och måndag är jag och Happy på My Dog, så då blir det lite vila för tepåsen, men sen på tisdag ska vi på viltträning med uppfödaren. Jaktträning är kul! :D

Krya på dig!

2009-01-03 @ 12:30:48
URL: http://www.hapenidi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0