Gaston och hans michellingumma har varit och spårat

My god, efter haft värsta sjuka dagen igår så vaknade jag idag och kände mig riktigt pigg. Efter en kort överläggning med mig själv, om hur smart det är att åka och spåra när man haft en nära medvetslöshetsdag dagen innan. Kom jag fram till att sista dagen, innan allt blir som vanligt med jobb och allt, kan inte bli annat än bra om man åker och spårar. Så det fick det bli.

Jag har gett michellingumman ett ansikte. Jag var verkligen välklädd och kunde knappt ta mig framåt men jag tänkte döva mitt dåliga samvete lite med att jag i alla fall inte skulle bli sjukare om jag var varmt klädd.

Idag samlades spårgänget på ett ställe där jag aldrig varit - Lomsjön. Det var helt ok, inte en backe så långt ögat nådde, vilket var en jäkla tur eftersom jag då troligen hade dött av värmeslag. Anngreth la ut mitt spår och jag hennes. Precis i början av Gastons spår hade vi lyckats korsa varandras men Gaston fixade det. Hurra! Han har inte rett ut korsande spår innan så jag blev superglad. Han spårade bra, tog sitt upptag lugnt och fint (och åt rätt håll [30]), missade första pinnen, synd men så är det ibland. Kan ha varit där vi korsat varandras spår, känns bra att tro att det var därför i alla fall, att han hade fullt upp med att nosa rätt på Anngreths spårpartiklar och liksom glömde bort pinnen. Den var väl fin, eller?

Söte Mogg, han hade det inte lätt när han skulle gå sitt spår. Då hade jag först gått det, Anngreth traskat omkring i det och sen hade både jag, Gaston och Anngreth traskat omkring i det igen. Han missade några pinnar där men sen gick det bra.

Söt är han


Här laddar han innan spår


Här spanar han och fick syn på ett gäng märkliga figurer


Tack allihop för ytterligare en kanonfin dag i skogen.

Igår när jag masade mig runt på promenad med Gaston fick han en chock när hans bäck var borta


Det är Gastons favvoställe. Där ska han alltid dricka, bada lite och plaska runt och nu var den helt borta. Rätt kul att se honom när han desperat gick bäcken upp och ned och inte hittade minsta lilla gnutta vatten att skita ner sig i. Snullet grabben!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Vilka härliga träningar ni haft under er långa sköna ledighet!



Skönt att du mår lite bättre idag..



Om det är "vårat" Lomsjö så har vi spårat där många gånger, gött att slippa alla backar ibland hi hi..



Själv har jag jobbat idag (som vanligt) men ska försöka mig ut för lite lydnadsträning nu tror jag!



Ha det gott!

2009-01-06 @ 17:06:12
URL: http://web.telia.com/~u22515698/
Postat av: Fia & Siri

Tack för dina possetiva ord.... kul att du tror på oss. Det känns facktiskt som om vi är på G, träningen går riktigt bra, så det blir nog debut på Tomtens BK i Mars. Men innan dess så ska det tränas & nötas moment....När får vi se dig & Gaston på klubben?????



TASSAR Fia & Siri

2009-01-06 @ 19:24:07
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: petra o greta

Hej!!! Visst är det kul att spåra. Och det var tur att du sa till mig om min dåliga planering inför detta år!!! Självklart måste ju brukset ingå i planen!!! Kram petra

Postat av: petra o greta

Varför kommer inte mina inlägg fram? snyft ( bara för det kommer väl detta fram)

Postat av: Marie och "herr krut"

Jättekul att träffa dig och den goe flanen i Söndags. Absolut det borde vi göra oftare! Och om du ska tävla nåt nere i mina trakter framöver så är du alltid välkommen att hälsa på eller bo hos oss om du vill. Kramiz

2009-01-07 @ 18:46:47
URL: http://herrkrut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0