En härlig dag med Maire och väldigt många andra trevliga människor och hundar!

Jag jobbar på med att hålla min förkylning i trim. Att vara ute mellan kl 10.00-15.30 är inte helt optimalt om man förväntar sig att bli av med eländet. Det var lika kallt  i Ljungby som här hemma -12 grader. I Ljungby fanns det dessutom snö, det finns det inte här? Det dök upp sol också när vi skulle grilla korv, det var som på beställning. Maire, hon kan ordna hon.

Walk-up gånger två har vi gjort. Det blev mycket passivitetsträning vilket är bra. Gaston hade suttit i bilen från Skärstad och laddad upp sig med en tik som precis löpt klart och med två andra hundar. Vi samåkte från Jönköping Maggan, Olle och jag. Full bil kan man säga! Det var ruskigt bra speciellt när vi åkte hem, var ganska mör då men svårt att nicka till när diskussionen gick varm. Nu är vi rätt slut både jag och flanen.

Här står Maggan och Tindra i väntan på walk-up


Jag och ta kort men här syns lite på vilken mark det hela avlöpte.


Ett annat område vi traskade runt i. Maire dominerar lite i mitten och Olle står beredd, Dizzie med vad det verkar.


Vi fick vänta och vänta tyckte Gaston.


När alla, hur många kan vi varit sammanlagt? Nånstans runt 20-25 tror jag, många var vi var klara med omgång ett blev det grillning och fika. Hur gott var inte det på en skala?

Grillmäster Marie


Stort tack till Maire som fixar och donar för oss alla så vi får vara med om sånt här. Skitkul!

Hur gick det då? Gaston skötte sig bra tycker jag. Det här med löpande tikar får jag jobba vidare med. Han blir så kär, så kär men han gick tamme tusan inte ur hand i alla fall. Walk-up är kul men tröttande för både hund och ägare.

Vi gjorde walk-up gånger två. Vid den andra var Gaston riktigt trött, inte bara han, jag är helt jäkla snorförkyld och megatrött. Nu mot soffan.

Stort tack till alla som var med och gjorde dagen till en kanondag och allra mest tack till Maire.

Inte blev dagen sämre  när fadern till våra två barn ringde och berättade att tjejerna med sitt damlag tagit hem en inomhuscup i Tranås idag. Härligt tjejer! Bollsinnet har de inte ärvt av mig i alla fall, möjligtvis tävlingsinstinkten...

Kommentarer
Postat av: aggan

Tjusiga kort, vännen! Särskilt det där första. Här får man svart på vitt att man ska låta bli Maries chokladbollar eller vad de nu hette? Men jag tog ju ingen. Kul att det gick bra för dina tjejer! Hoppas vi kan åka ner igen. Det är ju såååå härliga marker.

I natt sover du nog gott!

2009-01-04 @ 22:11:00
Postat av: Anonym

2009-01-04 @ 22:11:59
Postat av: Maggan

Tack för idag! Tjusiga kort! Speciellt det första. Här får man i alla fall svart på vitt på att det var rätt att låta bli Maries hemmagjorda chokladbollar eller vad de nu hette! Hoppas dina förkylningsbaciller frös ihjäl i kylan. Vi sover nog gott i natt, både vi och våra svartingar. Vi syns!

2009-01-04 @ 22:15:03
Postat av: Maggan

Tack för idag! Tjusiga kort! Speciellt det första. Här får man i alla fall svart på vitt på att det var rätt att låta bli Maries hemmagjorda chokladbollar eller vad de nu hette! Hoppas dina förkylningsbaciller frös ihjäl i kylan. Vi sover nog gott i natt, både vi och våra svartingar. Vi syns!

2009-01-04 @ 22:15:09
Postat av: Maggan

OBS! Det ska vara ett M först och inte nåt annat!EJ H!

2009-01-04 @ 22:16:45
Postat av: Maggan

Ursäkta så mycket, men det måste vara något fel på mina tangenter. Det bidde liksom ganska många inlägg, men håll till godo! Det första verkade komma bort så jag skrev ett nytt och sen bara förökade de sig! Konstigt!

2009-01-04 @ 22:19:15
Postat av: Lotta & tjejerna

GRATTIS till dina tjejers cup-vinst !!!! Härligt härligt !



Krya på dej nu - här slappas det också... måste orka hockeymatchen inatt !



Kram från oss

2009-01-05 @ 21:00:22
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0