En absolut bättre dag

Den började dock likadant med att jag släpade mig upp ur sängen. Detta trots att jag däckad som en död i soffan redan runt 21-snåret igår. Jag är verkligen en kul typ att leva ihop med - not.

Jag började dagens arbete med att vara på den avdelning där jag igår höll på att sprängas i småbitar. Nu vet inte jag vad som hade hänt men personen som höll på att ge mig en hjärtinfarkt igår var helt annorlunda idag. Har hon också en blogg där hon skriver av sig om dom puckona hon träffar på sitt jobb, typ mig. Hur som helst, morgonens utprovning gick kalas och framförallt var hon jättemysig med den boende vi var hos. Jag kände att det finns hopp om mänskligheten trots allt. Sen är det ju så att man är två i ett möte och jag kanske inte var på mitt mest strålande humör igår när vi träffades och så blev alltihop fel.

Idag har jag knappt sett Gaston trots hans tappra försök att hämta hela hallens skoinnehav. Han hälsade och hälsade när jag kom hem. Jag klappade och tog skon han hade hämtat, han hämtade ny sko, jag klappade och tog skon och rätt som det var när jag tog upp näsan ur temuggen hade jag ett berg av skor på stolen bredvid mig. Hur närvarande är man då? Stackars hund.

Nu ligger han däckad efter en långpromenad med Anders. Tur det är lite snö så man kan gå i skogen trots att det är mörkt. Det är lite lurigt bara så man inte trampar på nån käck isfläck täckt av snö. Nu är Anders på konfamöte och jag ska strax åka till Huskvarna och hämta Ia efter fotbollsträning. Inte alltid fördelar med att bo på landet.

Hönsen har börjat vakna till liv och börjat värpa lite ägg.  Jag har saknat deras goda ägg under tiden de har legat nere med äggproduktionen. Det är lite tomt i vårt hönshus efter minkattackerna. Nu har vi 7 tappra hönor och 4 tappra tuppar. Vi får se hur länge det går med alla tupparna men de har ju hela trädgården att traska runt i (ja, grannens fårhage tillhör i detta läget vår trädgård också enligt hönsen). Så länge de har utrymme att pipa iväg på brukar det vara lugnt vad det gäller tuppslagsmål.

Jaha, imorgon blir det en träningslugn dag till. Vi får ladda inför helgens bravader då det blir jaktträning på lördag och spår på söndag. Kul, kul!

I brist på annat kan man väl spåra lite ekorrar i träden?


Ha det gott!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Skönt att det var bättre på jobbet nu.. hon kanske läser din blogg?? Vem vet..



Ha det gott!

2009-01-22 @ 10:07:20
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Fia & Siri

Skönt att det " va bättre stämning" på jobbet. Men erbjudandet om att komma & jobba natt hos "mig" står kvar....



TASSAR Fia & Siri

2009-01-22 @ 18:44:00
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Axel Jansson på högfjället

Tjena Gaston!

Min matte har gjort en liten teckning av dig, du vet, hon är fixerad vid sin ritbräda!, tänkte skicka den till din matte, MEN hon hittar ju ingen e-post-adress, be henne skicka den :)



Ha det!

2009-01-23 @ 23:48:02
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0