Det finns hopp om allt möjligt

Fågelkvitter och Gastons bäck är tillbaka, åtminstone till viss del, lagom att blöta ner tassarna och det går att dricka lite vatten i alla fall.


Idag har Gaston gjort ett sök och min gamle vanlige Gaston var tillbaka. Inga konstigheter utan ut, leta, hämta och in. Phu! Fick ju en smärre chock i lördags när han stod och hängde över en dummies men jag lurar lite på de där dummies som var klädda med rådjursskinn. Jag tror flanen blev lite konfunderad för rådjur får man  inte bryr sig om när man bor i Lekarebo ihop med en liten ettrig matte som blir som galen om man ens funderar på att bara nosa lite efter dom. Jag vet, man behöver inte leta ursäkter och bortförklaringar eller kalla det vad du vill men jag tycker det känns rätt bra att eventuellt ha en liten hum om vad det kunde bero på.

Jag var ju tvungen att göra en liten dirigering också... smög ut en dummies när vi gick iväg på promenaden och sen kom vi tillbaka från ett annat håll och då jag skickade iväg Gaston på "ut", blåste stopp och sen dirigerade vänster. Det gick!
Avstånd? Ja i mina ögon sett - långt!

Vi åker till Sälen på söndag och det ska bli skitskönt. Det är kul eftersom båda tjejerna uppskattar vår vecka i Sälen trots att vi åkt varenda år sedan Ia föddes. Kul att de VILL följa med. I år följer även Ia´s Peter med och han är helgo så det blir nog så bra så. Jag orkar inte tänka på hur vi ska få plats med fem personer plus en flatte i bilen. Sanny bus stannar hemma hos farmor hon. Hon får jättegärna följa med men Anders mamma tar henne så gärna. Jag som lovat mig själv att aldrig någonsin mer ställa mig på ett par skidor bakom en hund ska testa i år. Bara för att Matisse hellre hade dött än att dra mig en millimeter så kanske Gaston kommer tycka det är roligt. Bara vi får med oss alla grejer... Fem par skidor, packning, alla måste-grejerna mamma mia!

Gaston blickar ut över Skärstaddalen, nästan som fjällen ju.



Sanny  [89](Behov av klippning ser jag...)


Nu ska jag surfa runt lite bland alla roliga hemsidor. Jag är ett datanörd, säger tonårsdottern som inte får låna datorn. Hi, hi hämnden är ljuv. Jag har fått vänta många gånger och länge dessutom bara för att hon "bara" ska...

Tass på dig och ha en kul kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha det så gott i Sälen och NJUT! Jag ser fram emot en träning med dig när du återvänt från de vita vidderna. Vi hörs och syns!

2009-01-27 @ 20:34:14
Postat av: Maggan

Obs! Det var jag som skrev!

2009-01-27 @ 20:35:26
Postat av: Helene å Åsså

Hello!

Hur var det med träningsuppehållet vi pratade om härmodagen ? ;-) Du är en riktig träningsnarkomna... Jag och Åsså vilar oss i form, eller rättare sagt matte har lite annat för sig.

Har ni takbox? Annars kan ni låna våran. Påminn mig om dragsele å sånt till helgen så ska jag ta med det. Löste det sig med You Know Who angående fredag? Annars får du höra av dig!

Kramar H

2009-01-28 @ 18:41:05
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Fia & Siri

Du får nog allt stanna hemma på söndag...



TASSAR Fia & Siri

2009-01-29 @ 14:06:08
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0