Hurra, en kanonträning! Precis vad jag behövde!

Goa Cissi kom ut som en räddande ängel med sin fina labbeslabbe Lipton. Vi bestämde duktigt innan vad vi skulle träna denna dag. Vi skulle göra en minnesmarkeringsövning som Puma-Lotta gett mig en gång. Grabbarna fixade det galant. De hade upp till fyra markeringar i huvudet som hamnade kl 3, 9, 12, och 6. Ja ni vet säkert vilken övning det är. Sen lade vi ut dummies för att använda punkterna till dirigering. Lipton, året yngre än Gaston glänste. Vilket team de är de där två. Härligt att se dom och höra, för det är så snyggt och TYST. Låga kommando som knappt hörs, jag blir helt imponerad. Jag är väl kanske inte direkt den där lågmälda typen, gulp!

Gaston skötte sig också jättebra. Har lite bekymmer med att ta raka linjetag när han har dragningar åt sidorna men vi fixade till det så det blev bra.

Vi höll på 1, 5 timme och jag fattar inte att tiden kan gå så fort. En jättehärlig eftermiddag blev det. Tack Cissi för det!

Favorit i repris, kort taget från en helt annan träning


Titta vilken härlig bild jag hittade i extern minnet. Ulrika Lindor har tagit det en härlig träningsdag.


Nu är protokollet skrivit (i grevens tid, mötet är imorgon) och vi har tränat jakt som gått bra. Nu ska jag plocka fram stavarna och ta mig en omgång i skogen. Det ska va gött o leva, annars kan de´kvitta....

Hoppas du haft en bra dag du med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det en härlig känsla man får när träningen gått bra....Är superglad för din skull!!!



TASSAR Fia & Siri

2009-02-18 @ 22:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0