Apporteringsträning i Skärstad

Cissi och Lipton kom ut och vi gav oss upp på kullen. Vi körde samma övningar som vi gjorde i Svinhaga i fredags.

Övning nr 1. Cissi och LIpton började att se en markering falla ner i granriset, vände sig om och skickade på en dirigering för att sedan vända åter och ta markeringen som jag snabbare än blixten tagit bort. Kvar fanns minidummies. Bägge grabbarna fixade detta jättebra.

Vi hade gömt minidummies i en massa granris, här letar Lipton för det vilda:


Övning nummer två var en dubbelmarkering där en hamnade i granriset och blev bortplockad. Den andra markeringen hamnade vid en stor tall. Grabbarna bus (not) fixade det galant. Vi bestämde dessutom i vilken ordning markeringarna skulle hämtas. No problemas. Jösses, vad kul. Vi blev skitglada.

Pil till vänster - granrishög, pil i mitten - Cissi och pil höger stor tall. I granrishögen befinner sig Gaston. Är jag i behov av en ny kamera eller är jag i BEHOV AV EN NY KAMERA?


Övning 3 - ett djupt sök i en terräng med massa nedfällda träd och granris. Här kommer Lipton farande.


Här sitter de och väntar när snillena spekulerar...


Övning 4. Vi skickade mot första markeringspunkten, blåste stopp och dirigerade om till en annan punkt där vi smugit ut minidummies. Den var lite klurig men det gick. Gaston tjuvtränade ju på detta i fredags så det var lite fusk att han fixade det. Lipton hade aldrig hört talas om detta så han tänkte till en gång innan den satt. Men snillet Cissi redde ut det hela och hjälpte sin kille så övningen slutade bra.

Övning 5. Vi avslutade med en dubbelmarkering i nedförsbacke. Den fixade Lipton helt ok. Gaston var helt ur bild om man säger så. Vi fick avsluta med en enkelmarkering till flanen som han gjorde bra. Han har lite bestämda åsikter ibland om var dummiesen har hamnat och jag vet inte riktigt alltid hur han tänker? Bara för Liptons har hamnat på ett ställe så betyder ju inte det automatiskt att Gastons hamnar på samma men där har vi helt skilda åsikter jag och Gaston.
Här kommer han farande:


Love him


Tack Cissi för du orkade åka ut.

Nu ska jag ta de båda svarta och gå en sväng.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det var ju inte direkt Gastons fel att han inte fixade sin dubbelmarkering. Jag LOVAR att jag ska försöka bli bättre på att kasta! :)

Tack själv för ännu en härlig träning!

2009-02-24 @ 19:15:19
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Maggan

Kul att läsa om era träningsupplägg och bravader. En sak som jag själv ofta glömmer bort i träningen, eller snarare efter träningen, är att klura ut VARFÖR det gick bra eller inte så bra. Oftast är det dom braa gångerna man bara svischar förbi och blir glad över, men aldrig bemödar sig med att ta reda varför detgick var så bra.Så nu kan du ju roa dig med att göra detta! Hej hopp sockertopp! Vi ses nästa fredag, hoppas jag, OCH nästa söndag.

2009-02-24 @ 20:53:24
URL: http://www,123minsida.se/magganshundar
Postat av: Maggan

KORREKTUR-NISSE har upptäckt lite språkliga fel här och var. Har du?

2009-02-24 @ 20:55:16
Postat av: Marie och "herr krut"

Kul att läsa om hur ni lägger upp övningarna. Själv har jag mest kört vilt nu och har märkt att jag måste ta tag i stopp och sidotecken nu det har blivit lite eftersatt... Hoppas vi ses snart. Ska du va med i Gränna på WT? Tänkte jag skulle det. Kram

2009-02-25 @ 13:23:03
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej på er



Har ni också snö? i och för sig ser det ut som bara några fjun på backen. Här är det hopplöst. Mycket snö och ändå mer blir det. NÄR ska vi få träna hund??

Du kan gissa att vi är sugna. Kul att det fungerar bra med jag bestämmer övningar!!!!

Hörs

Agneta

2009-02-26 @ 13:28:22
Postat av: Marie och "herr krut"

Hej! Vi ses den 8:e! Kul! Jaktlydnad/handling=precis vad vi behöver jag och Emil. Kram kram från Marie och bus Emil

2009-02-26 @ 19:13:14
URL: http://herrkrut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0