Klicka hit och klicka dit

Vi kan väl säga så här, det här kortet är det enda som gick att använda... Ni fattar hur resten blev va? Jag klickade hej vilt men jag och kameran var inte alls överens och till slut gick hundarna, it´s enough! Ja, ja vi önskar alla en god jul i vilket fall, det var liksom själva tanken med att fixa julkort. (Gud vad sura dom ser ut).


Sen har vi klickat att inte kasta sig fram och äta upp en korv som "råkade" ligga mitt i Gastons väg. Vi är på gång, han är inte dum den killen. Grejen är att det lätt kan bli situationsbundet, tror jag. Sällan vi råkar vara i vår hall och jobba. Jag har testat ute också och det funkade. Givetvis är det många klick som återstår innan Gaston automatiskt vänder om och tittar på mig när han hittar ätbart ute men vad tusan vi har i alla fall börjat.

Jag skulle även testa en annan grej som han tydligen ska kunna - hoppa upp på en stol. Jag tog vår gamla hederliga köksstol som definitivt inte är gjord till en flattehane, modell större. Men tror det eller ej på något märkligt sätt tråcklade han ihop sin fina kropp och satt som ett ljus på stolen. Jaha, inget att lägga ner krut på där inte. Nu ska jag ge mig på nästa klickprojekt - att han ska lägga ner sitt fina huvud i knäet på folk. Skulle vara kul att hoppa in i Gastons hjärna och se vad han tänker. Han är så söt och ställer upp på mina påhitt. Han har ALDRIG fått gå upp på en köksstol i hela sitt 3,5 åriga liv och nu helt plötsligt skulle han sitta på en. Det är nog tur att jag inte vet vad han tänker. Han kanske hoppas på att någon annan tar över mig så han får lite lugn och ro.

Jag tycker det är kul med helt annan träning och det tror jag flanen gillar med. Han deppar ju inte direkt när det regnar korv över honom. Det blir mycket godis i belöning när vi tränar. Tur han är lagd åt det magra hållet.

Mycket ska man stå ut med //Gaston


Nu några hektiska dagar innan julefriden sprider sig över Lekarebo. Tro inte att jag har köpt klart julklapparna för det har jag INTE. Fatta hur jag kan gå i hela Jönköpings centrum och på A6 och jag var i Huskvarna med en sväng och ändå inte hitta just det där till mina tjejer. Tusan också. Tiden börjar liksom rinna ut. Undrar om de har samma bekymmer med vad de ska ge sin ömma moder???

Ha en go vecka och ha en riktigt god jul, eventuellt hinner jag inte med att blogga mer innan dagen D.

Till er alla från oss GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Carina

** GOD JUL och GOTT NYTT ÅR **

önskar Straight Flush

Postat av: Ulrica

God jul och Gott nytt år!

önskar Ulrica & Daniel och hundarna

2009-12-20 @ 19:36:35
URL: http://www.highdreams.se
Postat av: Anna-Lena W

Önskar dig och familjen en riktigt God & glad jul och ett Gott nytt år! Kram!

PS! Du må tro att jag har tagit en NOGGRANN vägbeskrivning för att hitta fram till Lindau - vill INTE köra fel och bli tvungen att be om hjälp på min urkassa tyska...

2009-12-20 @ 20:00:25
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Susanne

Fy tusan vad duktiga ni är! Det där med att låta korven ligga låter helt omöjligt i mina öron. Det måste väl vara höjden av lycka att få ha sin hund som arbetskamrat på jobbet och inte bara på den (kan man tycka) lilla fritid man har.

God Jul på dig själv!

Susanne

2009-12-20 @ 23:29:32
Postat av: FIA & SIRI

Tack för julhälsningen i vår g-bok. Söta hundarna är spec Gaston i tomteluva....

Kämpa på nu med klickandet så ska du se att ni snart är godkända. vi tror på er, det vet ni !!



KRAMAR & TASSAR

FIA & SIRI

2009-12-20 @ 23:50:33
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Emelie

Hej!



Vad tråkigt att du inte kan läsa bloggen.. hm, undra vad det kan bero på. Kan testa att ändra inställningarna!

Hoppas du får en fin Jul, så lär vi höras igen i vår:)

2009-12-21 @ 14:31:56
URL: http://minfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

God Jul & Gott Nytt År!!



..och Grattis till att ni blev godkända, Lycka Till med utbildningen!!

2009-12-21 @ 14:40:17
Postat av: Elenor och Zidane

###GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! ###

från oss

2009-12-21 @ 19:56:39
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Kattis

Önskar er en riktigt god jul!!! Många kramar från oss!

2009-12-22 @ 15:33:27
URL: http://www.kattisdagar.se
Postat av: Fia & Andreas

*~*GOD JUL & GOTT NYTT ÅR*~*



Önskar Fia & Andreas

2009-12-22 @ 16:07:05
URL: http://www.vega.gundogs.se
Postat av: Cissi o Lipton

Vilket himla roligt projekt det där låter som! Fast det där med maten verkar omöjligt om man har en liten labbe i tankarna... :P



Hoppas ni får en riktigt God Jul!

Kramar från Cissi, tepåsen o dvärgarna

2009-12-22 @ 20:27:17
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: AGNETA & BENGT

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA I BARKHYTTAN.



AGNETA & BENGT

2009-12-22 @ 21:23:47
URL: http://duckstream.se
Postat av: Tobbe, Lina, Wilson & Tiger

God Jul & Gott Nytt År önskar vi er och hundarna!



Stort lycka till med allt under 2010!

2009-12-23 @ 12:51:20
URL: http://www.wilsoninaction.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0