Swisch och så var den helgen slut!

Varierande spänning på min helg kan man säga. Det började med spårskogen igår. Gaston gled snyggt och prydligt ut i jättefint lugnt tempo och tog BAKSPÅR! Då är det lätt att hålla sig för skratt. Gör om, gör rätt och så kom vi iväg. Han spårade jättefint tills vi plötsligt möttes av två tjattrande ekorrar som jagade varandra hysteriskt i en tall. Herre gud, Gaston och ekorrar är inget bra. Han blir helt galen och det blev jag med. Efter detta lilla avbrott spårade han vidare till slutet utan problem.

Vi gjorde även ett uppletande och det gjorde han kanonfint. Martin och Knuffa såg inte jag för jag hade jättebrått hem men AG och Mogg skötte sig strålande.

Igårkväll hade vi kräftskiva i Lekarebo.
 

Himla trevligt men oj,oj, oj vaknade med värsta megamigränen gånger hundra idag. Tog min tablett vid kl 9.00 men kom inte upp förrän kl 12.00. Jag trodde hjärnan skulle sprängas i småbitar men icke. Nästan synd för då hade jag sluppit bli rasande på Myran. Ibland är de verkligen inte kul, tonåringarna. Jag var på god väg att säga upp mig som mamma. Mopeden blev stulen inatt, hon "glömde" låsa den med kedjan.

   

Anders tog till slut med mig på en kantarellrunda i skogen och genast blev jag lite gladare. Vi hittade hyfsat mycket. Kul!

Stackars min Gaston, han trodde han var den som utlöste mina aggressioner idag när jag for runt som en rasande furie. Han blev så lycklig när han fick studsa runt i skogen och jag var som vanligt igen. Att han orkar med mig...

Helgen är snart slut. Imorgon blir det ingen lydnadsträning för tjejerna har fotbollsmatch. Vi får se till att fixa det en annan kväll i veckan. Konstigt, ena stunden funderar jag på att säga upp mig som morsa och nästa ska jag gå och titta på deras fotbollsmatch. Hade jag haft lönesamtal med mig själv som mamma hade jag fått extra poäng för min flexibilitet. Den är ju helt sanslös. Nå, jag kan titta extra mycket på Ia så det så.

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Ing-mari visst är dom dvs våra älskade hundar helt fantastiska !! Tänk dom älskar oss precis så som vi är!! Det kallar jag för ÄKTA kärlek det!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-08-23 @ 21:28:41
Postat av: Kattis

Jag får väl vara nöjd så länge jag inte har tonårstjejer att bli galen på! ;) Härligt med uppletandet - undrar om det finns nåt roligare än uppletande egentligen?!

2009-08-24 @ 22:14:10
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Helene å Åsså

Tonåringar ja... Jag är glad att jag inte var min morsa i tonåren om man säger så! Synd på moppen förstås, fruktansvärt irriterand! Hoppas det löser sig! Tack för apportbocken, vi tränar för fullt! syns på onsdag!

Kram

2009-08-25 @ 12:21:41
URL: http://www.123minsida.se/Helene1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0