Stackars, stackars Gaston

Vi har en mycket olycklig kille här hemma. Han har haft en plopp på ena sidan av sin stiliga kropp. Jag pratade med en veterinär, mycket trevlig sådan, som sa att det var ingen fara med den ploppen bara den inte växte och blev gigantisk. Alltså struntade jag i den men se det gjorde ju inte Gaston. Han har kliat sönder den, slickat lite i det hela och vips så har vi nu en krater med var i. Uräcklig! Nu är det rengjort med jodopax och kragen är på. Hur lycklig är han på en skala tror ni?

Typ så här glad...


Få se om kratern syns, ser mer ut som en skottskada i en Beckfilm.


Vi är rörande överens Gaston och jag, det ÄR synd om honom.

Innan detta öde infann sig denna dag så hade vi en helskön eftermiddag. Vi har tränat linjetag på vatten, ett litet sök och sen drog vi till med tre spårupptag. Två gick kanon och ett gick åt fel håll, inte bra, inte bra. Skitsamma kändes det som när jag kom hem och såg att jag var som 9:e reserv till Tidaholm. Hur kul är detta? Jag skulle kanske valt bruks i våras och jakt nu, men det är väl lika svårt att komma med där. Blä, tur att jag eller rättare sagt vi gillar att träna. Ska jag behöva starta i lydnad bara för att stilla mitt tävlingsbehov? Vad är det för fel på mig? Orka träna det också? Tveksamt, eller?

Nu ska jag pussa min ledsne pojk på sin svarta fina nos. Om jag når in i tratteländet. Stackarn nu kan han inte tvätta och pussa på vår långhåriga katt Mumlan.

Så här snygg brukar hon bli efter hans kärleksförklaringar. Ser lite sur ut tycker jag.


Bakifrån kanske det syns lite mer


Usch, va´jobbig han är


Det var det hele!
See you.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Stackars stackars Gaston !



Här hemma var vi på g.... men så damp det ner ett PM i brevlådan... 21 reserv på Elitprovet i Borås !! vi kan bilda "reservernas klubb" du & jag :D



Kram på er och ta nu väl hand om den stackars gossen

2009-08-25 @ 21:04:17
URL: http://www.friden.de
Postat av: Kattis

Men stackars Gaston... Och stackars Mumlan som får tvätta sig själv! ;)

2009-08-25 @ 21:39:27
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Agneta & Tyra

Oj oj oj, stackars Gaston. Hoppas att det rensar upp sig fint nu. Hur ska det gå för Mumlan som inte får sin dagliga tvätt??? he heee



Kram



Agneta

2009-08-25 @ 21:59:21
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Nä men! Du hade RÄTT! Man SKA alltså oroa sig för en plopp! Stackars Gaston, dessa trattar är verkligen inge kul alls! Å stackars er tvåbenta i huset som ska behöva bli påkörda av tratten...



Jäkla bortlottningar, va trött man blir! Ja vet, anmäl till Växjöprovet och satsa på jakten istället! OM lilla Cement är duktig nu i helgen tror jag att vi anmäler till det men vi får se på söndag... Om ni åker dit kan jag ju åka i vilket fall som helst för då vet jag ju att jag iallafall får en supertrevlig dag!



Kramar till er båda!

2009-08-26 @ 14:56:45
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

NEEEJ vad är det jag läser...STACKARS Gaston!!! Tjejerna skickar genast en MASSA läkande pussar.



Kram, kram från oss.

2009-08-26 @ 19:40:19
URL: http://hem.bredband.net/pernsand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0