Nu är det bara några timmar kvar - sen är semestern slut på riktigt!

Urrk!


Men thats life. Tack vare planerna på Gunde upptäckte jag på min lönelapp att min arbetsgivare minsann tänkt blåsa mig på FEM semesterdagar. Jag fick ändra min semester nu i sommar och det har blivit någon miss så de har dragit en vecka för mycket. KANON-skönt att jag upptäckte det. Snullet det kunde blivit.

I april/maj så hoppas jag att han kommer - Gunde. Jösses, jag är ju inte klok hur tänker jag? Hur ska jag hinna? En hund räcker ju egentligen och vi har faktiskt två redan nu. Liten är hon men hon räknas definitivt. Grejen är att lilla Sanny alltmer tenderar att bo i stan. Hon gillar det livet säger hon. Det är  henne lite mer värdigt än att gå omkring på landet och lukta koskit. Jag fattar inte vad som hänt med henne, fisförnäm kan man ju kalla det.

Angående gårdagens spår så har jag redan brutit ihop och kommit igen genom att idag inte göra ett skapandes dugg. Bara haft det bra - gick en riktigt lång sväng med Nilla och småpudlarna, läst, päst, sovit, pratat i telefon, följt AG:s färd på rottis-SM (som gick åt pipan) och när "semestern-är-snart-slut-ångesten" slog till rensade jag till och med land - frivilligt. Då började Anders bli lite orolig ska jag säga. Så för att inte han skulle bryta ihop över mitt märkliga beteende gick jag in och satte mig och surfa på nätet.

Ha det bra alla - imorgon blir det träning på klubben - om jag överlever första dagen på jobbet. Märkligt att jag tror att jag glömt allting bara för jag haft semester. Kan man inte tolka det som att jag verkligen haft semester istället och fullständigt förträngt alltihop. Hm, det måste jag fundera på lite.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men... är det klart med en Gunde nu då ??? :D :D

Klart att du hinner med ännu en liten stjärna !! Åh så spännande :) och åh vilket BRA VAL ! ;)



KRAM på dej

2009-08-16 @ 22:23:20
URL: http://www.friden.de
Postat av: annelise, gerkan & winner

Takk for trøstende ord etter helgas........tja hva skal man si, litt overraskende resultat.......



Kult med en liten Gunde! Det er så skjønt å ha en valp som bare er valp - løper omkring og bare er en søtnos;-)



Ha det bra på jobben i dag!

Klem

2009-08-17 @ 07:13:36
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Fjällisarna

Vill bara berätta att jag har 7 arbetsdagar kvar, sedan 4½ veckas semester... dag1 ska jag...SOVA!!! hela jäkla dagen ;)

Kram från oss på kalfjället!



Nu är vi juuu nyfikna vad Gunde blir för sort, långhår, korthår, svart, brun, randig, liten, stor, krullig .... lång nos, kort nos???

2009-08-17 @ 21:24:19
URL: http://sussan.se
Postat av: Karin & Menta

Vad kul att det blir en Gunde i alla fall. Alla metoder är bra (mutor,hot,löften mmm) för att få som man vill. Fråga mig,jag vet!!!Eller som en nära släkting (gissa vem?)sa till sina kusiner när hon var liten "Gör som jag! Jag tjatar och tjatar och till slut ger hon sig"

Ha det bra i jobbträsket. Du får trösta dig med att du inte är ensam.

2009-08-17 @ 21:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0