Idag - jakthund. Flexibel kille jag har

Susanne och jag tränade lite vid en av gölarna. Jag är så himla glad för att Gaston fattat det där med "ja" och "nej" på vatten. Han löste en dold vattendirigering jättefint idag. Sen var det då det där med dubbelmarkering... Första - inga problem, andra - problem.  Fick in det med stöd.

Vi gjorde även ett sök med vilt - det gick nästan bra. En skata var lite väl tilltufsad men jag väljer att förtränga detta. De andra kajorna, mås och änder var det i alla fall inget fel på. Med andra ord, ett bra sökarbete.

Olle var inte piggelin, fick ligga i bilen. Han hade varit och röntgat sina fina höfter och var groggy. Totte däremot var definitivt piggelin. Han jobbade på finfint. He´s back!

Tji hu, här kommer en galen flatte flängandes i en kurva... Söt han är med sin långa tunga.


Nu laddar vi batterierna till FM. Det ska bli riktigt kul att träffa Sofi och de andra igen. Bara vi hittar dit. Två "hitta-projekt" är det. Dels till själva FM-platsen och sen till stugan. Detta kan sluta hur som helst...

See you!

Kommentarer
Postat av: Fjällisarna

Hugo hälsar tillbaka att det finns jäk....t snygga brudar där på "panget" speciellt en, Iza!!! dock kommen till åren, en gammal avdankad draghund säger matte, men Snyggot försvarar! ;) så han håller på att snygga till sig rejält nu, kostymen & lackskorna ska med! DEN GULE vilar sig i form ;) för bööööveln har inte RYSS-värmen dragit in över fjällvidda pust ... NU ÄR matten oerhört galet glad över AC:n ;)



Ha det gott! Fjällisarna

2009-08-05 @ 20:12:15
URL: http://sussan.se
Postat av: Fia & Siri

LYCKA TILL !! Klart du hittar... Vi tror på er.



TASSAR

Fia & Siri

2009-08-05 @ 21:00:12
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

GRATTIS till vinsten på poängjakten!!!! Ni är så duktiga du & din Gaston.



Nu håller vi tummar & tassar för er på FM. Sms mottages tacksamt. *blink*

Skynda er hem så att vi som inte kommer att vara på plats får en uppis. *ler*



Ha det gott!!

Kram från oss.

2009-08-05 @ 21:28:33
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Susanne

Tack för idag! Kul att de fungerade bra båda två trots de morsor de har. Lycka till i helgen, snälla snälla, håll mig underrättad.

Kram Susanne

PS Olle sover fortfarande

2009-08-05 @ 23:11:23
Postat av: Patrik

å hur svårt kan dé va? ;-)))

2009-08-05 @ 23:52:28
Postat av: Cissi

Låter som en härlig träning! Lycka till i helgen!! HEJA HEJA!

Kramar från tepåsen med matte

2009-08-06 @ 13:04:16
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Anna Engström

Vad kul det är att läsa din blogg! Jag har varit inne flera gånger men är lite lat när det gäller kommentarer. Lycka till på FM! Tyvärr kan jag inte ta mig dit och titta, men nästa år vill jag vara med. Har en "liten" puppy som i dagsläget är 6 månader och förhoppningsvis kan vi vara med nästa år.

2009-08-07 @ 11:26:43
Postat av: Anna-Lena W

Tack ;-) Ska bli spännande att läsa din berättelse om FM, särskilt som jag inte hann med att prata med dig alls på plats. FM borde vara i en hel vecka så man får tid att uppdatera sig med alla vänner!

Kram A-L :-)

2009-08-09 @ 20:56:54
URL: http://www.svartalwen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0