Go och gla´, kexchokla´

Ja kära nån, idag var han på hugget Gaston. Vi har varit på klubben och tränat lydnad. Jag började som vanligt med en tung- och en metallapport. Full fart - inte alls konstigt eftersom han nästan gick på klorna ner till planen. Han var alldeles uppeldad redan på parkeringen. Jag blir så trött... Hade väl troligen svept förbi nån välluktande donna.

När vi kört lite så blev det plats. Han låg men jag trodde faktiskt inte en flattenos kunde växa under tiden man låg plats men Gastons kan. Den blev bara längre och längre men låg kvar, det gjorde han. Tur för honom det...

Efter platsen dök Helene upp och efter en stund även Martin. Inte nog med det utan ÄNTLIGEN fick jag träffa Ztimma in the real life. Hur söt som helst, blir helt sjuk... Jag - längtar??? WHAT?

Till träningen, vi körde fritt följ, jag kan väl säga att Gaston gick värsta ful-foten, såg inte klokt ut. Vi fick skäll av Helene eller rättare sagt jag fick mig en ramsa om hur fantastiskt trög jag är som fortfarande belönar på fel ställe FAST hon sagt till mig typ de sista tio träningarna. Det blev bättre efter hand... Vi kan i alla fall förflytta oss åt sidorna nu och det tycker vi är kul, jag och Gaston så det så.

Inkallning med sittande blev det idag men herre jösses vilken fart han hade. Vid första inkallningen insåg jag direkt att här kommer jag aldrig i livet få stopp i honom. PensionärsGaston som var med vid förra veckans träning var som bortblåst. Shit hann jag tänka när han kom som en kanonkula, dessutom i lätt nedförsbacke my god. Nå, gör om gör rätt men inte Gaston han gjorde om och gjorde fel. Satte sig istället för att ställa sig. Here we go again. Detta gick vi igenom för ett tag sen. Bara att börja traggla igen. Det är så smidigt att träna snabb inkallning OCH ställande. Suck.

Framåtsändandet börjar banne mig likna nåt. Där är vi på g.

Knuffa och Åsså skötte sina tassar väl idag. Åsså var till och med lite normal och busade till det lite på budföringen. Han är ju sånt jäkla präkto jämt annars. När Gaston gör små busigheter är det ingen som ser det roliga i det men att Åsså fick ett litet fnatt idag - då flinade vi bara. Högst orättvist enligt flanen.

Jag kände mig riktigt nöjd när vi gick av planen idag. Skönt. Imorgon ska Martin och jag tjuvträna spår. Helt spontant bestämde vi det ikväll. Båda har svår ångest över helgens spårande och detta måste nu rättas till. En sak bara, sa Martin, jag vill veta var spåret har gått. Så väl känner han mig.... Jag som knappt vet hur jag hittar ut till bilen vid garaget - HEMMA! Jag får väl göra någon form av ansträngning imorgon. Det går inte använda snitslar till Knuffa om man inte sätter dom högt. Där sket det sig för mig.

Nu måste jag sova, är helt slut efter första dagen på jobbet och en ansträngande träning på klubben.

Sov sött!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det är himla kul att bara sitta och titta på när ni tränar! :) Nyttigt för Ztimma-limma att inte göra något... Å andra sidan tränade vi mycket kontakt och en del apportering både med träapporten och metallen, och det gick fint, så vi satt inte bara och glassade! ;)

2009-08-17 @ 22:09:35
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0