Full fart mot helgen

Igår var en betydligt bättre dag än i onsdags. Även om jag knappt såg röken av Gasse så var liksom hela dan bättre. På kvällen fick jag avstå från jaktträning och istället kolla på Myrans ridning. Det är häftigt att se tycker jag. Även om jag hemskans gärna hade velat vara i Svinhaga och träna så kändes det bra i modershjärtat när jag stod där och ungen formade och ställde hit och dit. Dressyr, mamma mia. Shit, jag som knappt kommer upp i en sadel utan hjälp.

Idag fick Gaston nästan glädjefnatt, chuck-it och tennisbollar och liver leker. Han är synnerligen lättroad den grabben - ibland. Jag visste ju att kvällen skulle tillbringas vid en fotbollsplan men det var han lyckligt ovetande om när vi traskade iväg på vår promenix.

Det har varit fokus på bruks sedan FM:et men idag kände jag för att köra lite dirigering på vatten och så fick det bli. Jag satte Gaston så han hörde plask men inte såg... Han är ju inte född igår, utan snarare för tre år sen så han visste mycket väl vad jag pysslade med bakom granarna.

Jag hivade iväg tennisbollar rakt ut, till vänster och till höger in i vassen (de hamnade helt dolda). Han fick sedan ta dom rakt ut först. Sen skickade jag honom rakt ut, blåste stopp och dirigerade om till vänster och till slut rakt ut, blåste stopp, visade höger och han simmade ut till vassen och letade boll på närsökssignal. Jippi, idag var vi på samma planet, till och med i samma skog och vid samma göl. Häftigt. Det är en härlig känsla när Gaston lyssnar och faktiskt gör som jag visar och/eller säger. Snacka om att - plötsligt händer det. Tji hu! Ungefär som när framåtsändandet plötsligt bara fungerar. Där är vi INTE än men vi jobbar på det.

Kvällen slutade i ösregn i Habo vid en fotbollsplan. Jag är fruktansvärt partisk, jag vet men herrejösses vilken sabla hemmadomare. Vid ett tillfälle var TVÅ tjejer offside och gör dessutom mål och det ser inte fanskapet. Jag trodde jag skulle bryta ihop, rusa in på plan och snacka med den där svartvita saken men jag fick sansa mig. Men vad frustrerande när gubbskrutten bara "såg" grejer åt ena hållet men inte det andra. sånt gör mig galen. Det slutade med förlust. Gaston tyckte inte kvällen slutade speciellt kul men han fick i alla fall vara med. En härlig kväll i ösregn och dessutom förlust, vad gnäller han för??? Bortskämd jäkel är vad han är.

Jag gnäller tamme tusan inte men ni skulle hört henne på matchen, hon är pinsam//Gaston



Vi avslutade i alla fall kvällen med att hämta mat - fyra små rätter som vi tröståt. Mums!

Ha en härlig kväll! Imorgon väntar spår, städning av hus, fixning av grejer inför kvällens kräftskiva. Ska bli kul!

Hej hopp
tvärstopp

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag hade nog sprungit ut på planen och snackat med den svart/vite ;).



Härligt att höra att dirigeringarna sitter så bra - men vem har tvivlat.. inte jag !!



TREVLIG HELG !

2009-08-21 @ 23:17:50
URL: http://www.friden.de
Postat av: Anonym

Roligt att höra ifrån dig, vännen! Blev lite fundersam när du skrev på något ställe "bruks-Gaston". Hujedanemej! Ja, jag VET att det är en av dina paradgrenar och sånt ska man hålla fast vid och utveckla, men jag SAKNAR dig så på träningarna!!!!!!!!

Kan inte nästa vecka p.g.a. jobbet, men veckan efter, DÅ! Har en (snart) höglöpande tik, är det av intresse eller ska jag plocka fram min Janne Långben=Tryggve, istället? You choose! Har varit sekreterare på Höglandsprovet idag och det var underbart att se alla hundar och förare.Mycket lärorika diskussioner med domare Sören+ bisittare. Det var inte din Andwers jag menar, utan en domaraspirant. Förresten var det Tryggves kennelhusse. Det var så in i bomben god mat+fika! Så du förstår att jag har haft en härlig dag i jaktskogen.

2009-08-22 @ 21:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0