Det är sista veckan på semestern...

Ibland undrar jag hur min hjärna fungerar. I min snurrar hysteriska tankar om det ska bli en Gunde till våren eller inte. Mycket talar för men det finns mycket som talar emot... [10]

För-listan
1) Hur kul vore det inte???
2) Det skulle bara bli jakt med Gunde
3) Tror att Gaston skulle uppskatta sällskapet, han är ganska ensam hundmässigt sett, Sanny uppskattar INTE hans sällskap om jag säger så...
4) Att träna två hundar i jakt tar inte längre tid än en (till skillnad mot brukset där två hundar definitivt tar dubbel så lång tid som en...)
5) Är lagom i ålder mellan grabbarna.
6) Jag vill!!!

Emot-listan
1) Anders
2) Hur ska jag hinna?
3) Orkar familjen?
4) En flatte är smidigt att ha med överallt men två...
5) Tänk om det inte funkar med gulle-Gaston
6) Inte en chans att hinna med brukset med en till, det som är såååå himla kul!

Typ så flurrar det runt i hjärnan. Den vaknade med en sån megamigrän idag så jag trodde jag på fullt allvar skulle dö men icke, en zomig och livet återvände. Vi drog till skogen tidigt flanen och jag. Jag letade svamp och Gaston njöt av att få springa som en tok och sträcka ut sin långa kropp. I helgen har det ju mest varit koppelpromenader. Vi var nöjda med promenaden båda två. Ska bli gott med en kantarellmacka ikväll.

Nu ska jag flurra runt bland flattesidorna och kolla hur andra uppfattat FM-helgen!

Ha det gott!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Bra jobbat på FM tycker vi:)även om allt inte gick som det var tänkt denna gång. Det är SVÅRT men kul det här med jakt:)!!



Funderar du på valp? Spännande...

2009-08-10 @ 13:52:54
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

OJ vad kul vi har haft i helgen!!! Tyvärr missade jag ju dig och goa gaston men jag är hundra pocent säker på att ni hade platsat perfekt i finalen och att domarna hade sagt EXCELLENT i kör!



TACK för en härlig helg, jag längtar redan sjukt mycket till nästa år!!!



Då blir det även mysigt att ha en liten Gunde i stugan, tror ändå att det kan bli precis hur bra som helst med den kullen! ;)



Kramar!

2009-08-10 @ 14:36:13
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Fia & Siri

Ibland så går det så som man tänkt sig & ibland inte....Det var nån som sa till mig - bryt ihop & kom sen igen !! Fasen Ing-Marie jag tycker ni är både skitduktiga men frmför allt så är ni modiga som vågar testa. En annan är ju en riktig mespotta. Ja du detta m valp är ju en grej för sig...du är inte ensam om att gå i dom tankarna...jag har ett förslag ...du följer helt enkelt med mig när jag ska hämta och då så råkar du bara få med dig en hem, inte kan Anders motstå en sån söting...sen att det råkar va en Schäfer har väl ingen betydelse, det går att träna jäkt m en Schäfer oxå!!!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-08-10 @ 15:08:23
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Kattis

Så kul att få läsa lite om FM:et! Blir det en liten SF:are till våren nu då? :D

2009-08-10 @ 16:48:58
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Lotta

Vi tycker i alla fall att ni varit duktiga i helgen... och ni var ju framförallt DÄR !!!



Klart du ska ha en "V-kopia" fniss Förstår att hjärtat klappar efter det. Du man lever EN gång.. och då får man se till att göra det ordentligt. Denna chansen kommer garanterat INTE igen. Vi håller tummar för att "För-listan" slår in !



Kram från en riktig sjukstuga

2009-08-10 @ 17:49:51
URL: http://www.friden.de
Postat av: Susanne

Ja, livet är inte lätt att leva. Bara en massa svåra val hela tiden och tänk om inte om fanns. Tuta och kör vetja, har du hört någon någon gång ångra köpet av en hund? Nej, tänkte väl det. Tror man på en kombination så ska man passa på. Sen vet jag hur det är med det praktiska,det är inte alltid så lätt.

Anders - kommer att gilla hunden. Låt honom få tid till sina intressen så brukar det ordna sig.

Att hinna - ja, rastningen tar ju lika lång tid för en som för två. Träningen tar längre tid men vid jaktträning får man ju en sparringpartner på köpet.

Orkar familjen - en extra familjemedlem tar ju lite på krafterna men ger mångdubbelt tillbaka. De orkar nog.

Gulle-Gaston - klart det funkar, han är ju bussig mot andra hundar. Sen är ju inte hanar så bra på att fostra valpar, de är lite för mesiga. Så har det varit med mina hanar i alla fall. Ibland saknar jag mina gamla tikar, de kunde sätta valpar på plats, men håller man inte på med avel så är det bra mycket smidigare med hanhundar.

Brukset - kan jag inte uttala mig om, jag är ju jaktnörd.

Fundera du vidare.

Från en som förmodligen ökar på flocken våren 2011 (om det inte dyker upp något extra intressant före dess...)

2009-08-10 @ 20:28:17
Postat av: Fia

Kul att träffas på FM!!

VI röstar på FÖRLISTAN:)))

Hoppas verkligen att det blir en liten Gunde:-)

Inga skulle bli gladare än vi!!!

Kram

Fia & Andreas

2009-08-10 @ 22:10:17
URL: http://www.vega.gundogs.se
Postat av: annelise, gerkan & winner

Enig med Susanne;-)

Kjør på!

Det første året eller til den unge kan det grunnleggende blir det jo "dobbel" jobb, men det er jo bare morsomt å "trene" disse små rakkerne;-)



Ville ikke være redd for Gaston dette vil han fikse like bra som det Gerkan gjør. Gerkan har fått ett mye kulere liv etter at Winner kom - nå har de jo hverandre å buse med;-)

Tore er fortapt når det gjelder lille W........og han har hele tiden sagt at 3 hunder, nei det skulle vi ALDRI ha;-))))))



Keep up thinking og ha en strålende dag!

Klem AnneLise

2009-08-11 @ 07:07:25
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Kathy,Olle,Caliph, Singha och Tywi

En liten Gunde, KLART du ska ha!!!! ;-))



kramizzz

2009-08-15 @ 19:49:14
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0