Yes, yes, yes han är över på plussidan

Vaknade en gång inatt och bara kände men kära nån, jag bara måste testa om han fixar linjetag med störningsmarkering på vatten. Det får bära eller brista, måste testas! Så innan vi åkte till Svinhaga för att träffa träningskompisarna så tränade vi, bara pyttelite, vid en av gölarna hemma. Gaston såg när jag gick ut med linjetaget, sen smög jag ut en också... På vägen tillbaka till Gaston hivade jag iväg en dummies i gölen. Gick tillbaka till Gaston, sa nej till vattendummiesen och skickade på linjetaget. Han fixade! Fick sen ta markeringen, no problemas. Efter detta skickade jag honom rätt ut i gölen, blåste stopp och dirigerade honom till höger och han krånglade sig upp på land, tog dummies och kom hem till matte som ett spjut. JIPPI!!!

Sen drog vi till Svinhaga. Fick träffa Kristins lilla Elly, hur söt som helst sittande i babybjörn på mammas mage med hörselskydd! Vi gjorde målområden, kastade markeringar och skickade dirigeringar hit och dit. Det var VARMT! Riktigt, riktigt varmt men flanen fixade det bra. Susanne körde Isak, Maggan sin Tindra, Kristin sin Elda, Jerker hade Sigma och så jag med plus-Gaston.

Vi utnyttjade Elda och Tindra till att sätta Gaston emellan när jag skulle ut och lägga dummies och undrar om Bodils ande svävade  över oss för Gaston satt alternativt låg hur fint som helst.

Hon stimmar så förbaskat, herre jösses, vad hade hon väntat sig?//Gaston


Det känns faktiskt riktigt ok inför söndagen. Det får bli som det blir och hur det än är får vi kvitto på om vi är nåt så när i fas med Öppenklass eller inte.

Nu soffan och ett glas rött. Kommer somna så sött...

Hej från oss!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härlig läsning - SÅ ska det låta ;)



KRAM



Ps. kolla in mina godingar i bloggen ;)

2009-04-24 @ 20:30:18
URL: http://www.friden.de
Postat av: Fia & Siri

Kör så det ryker på Söndag men glöm inte för allt i världen att Fokusera... Tror på er!!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-04-24 @ 21:18:59
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är han... det är han som är på Zätas sida och det är han som är på de 4 första bilderna och den sista... du kan ju gissa att han är min favvo än så länge :). Men han har mycket kvar att visa innan han får enkelbiljetten till Mullsjö :D



KRAM på dej

2009-04-24 @ 21:55:01
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

LYCKA TILL på Söndag!!!! Jag kommer att infinna mig på 1:a parkett så att jag vet vad som väntas framöver. Ska bli så roligt att se dig & Gaston i action och tummarna kommer att hållas hårt.



Kram.

2009-04-24 @ 22:11:59
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Kattis

Härligt att ni hittat tillbaka, du ska se att det går kalasbra!!! :) KRAM

2009-04-25 @ 09:06:06
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Totte

Tjena Gaston!

Kan du fatta våra morsor som BETALAR för att gå på kurs hos den där rent ut sagt förbaskade käringen från Moheda? "Du får inte göra så, nej gå inte där, nej den får du inte ta, nu tog du ett steg för mycket åt höger, titta inte åt sidan, tjat tjat tjat..." Inte ens en MBL-förhandling kan man få till. Det kunde ju i alla fall få leda till en kompromiss. Nu ska stackars Olle utsättas för henne i sommar. Han tycker det ska bli kul men han tycker ju att allt är kul. Det är ett tydligt tecken på avsaknad av livserfarenhet,han har inte varit med om så mycket. Ett pucko är vad han är den lille fjäskande smilfinken. Usch, jag blir så irriterad.

Sköt dig nu på söndag, du kan ju det här. Tänk på det vi diskuterade i går, det finns veterinärer som drogar en och när man vaknar är inte livet detsamma igen. Då har det hänt något. Det sker enbart om man

inte sköter sig så gör det för Guds skull. Morsan pratade något om att hon hade hyrt en Bodil till provet, vet du vad det är för något? Det kan vara en ny typ av bössa men jag vet inte.

Säg till din morsa att hon åker i tid, det kommer tydligen att vara polisspärrar på vägen mot Eksjö. Inga tikar som är i eller i närheten av löp kommer att släppas igenom på tre mils omkrets kring provområdet. En ren säkerhetsåtgärd säger morsan. Olle hälsar och önskar lycka till fast han vet inte till vad.

Din trogne vän Totte

2009-04-25 @ 09:37:42
Postat av: Marie och Emil

Så ska det låta! Verkar som om jaktprovsformen är fin fin ju. Kör hårt nu! Detta grejar ni! Messa när ni är klara.



Kram kram

2009-04-25 @ 12:36:21
URL: http://herrkrut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0