Vi tränar för fullt...

Igår ringde jag Maria C som alltid lika bussigt ställer upp när nöden är stor. Jag skäms lite för jag hör nästan alltid bara av mig när jag behöver hjälp. Hur svårt kan det vara att höra av sig ändå??? Hur som helst, det är en storsint kvinna så visst fick jag komma om jag behövde hjälp.

Vi tränade dirigeringar. Punkt.

Jag fick redan i söndags tips av snäll-Lotta hur jag kan göra. Jag kan säga att Maria och Lotta har väl typ gått samma kurs eller rättare sagt de har två tänkande hjärnor som de gärna delar med sig av. Tack och lov säger en vars  hjärna tagit semester och har haft länge känns det som.

Jag har idag fortsatt samma fina träningsupplägg som vi fick igår. Alltså det är absolut inget märkvärdigt utan väldigt, väldigt basic men grabben måste få tillbaka sitt förtroende för sin matte. Pekar hon så ligger det nåt där. Hur basic som helst.

Efter många diskussioner med Maria igår så känner jag att jag hoppat från lätta övningar till för svåra. Har hoppat över stegen däremellan. Inte så bra.
Jag ska inte skylla på något men jag har verkligen ingen rutin på detta med jakt. När det gäller brukslydnaden så vet jag hur jag ska börja med framåtsändandet redan när de är små för att sedan bygga vidare till det är dags för start i högre klass. I jakten är jag helt hopplös. Jag är ändå glad att jag INTE skyller saker och ting som händer på att det är Gastons fel. Han har ETT stort fel och det är hans överdrivna intresse av brudar. Det är fruktansvärt frustrerande men annars om han inte fixar dirigeringar t ex kan jag ju knappast skylla det på  honom. Det kändes oerhört bra, efter att ha diskuterat min hund med Maria, få bekräftat att jag inte är helt ute och cyklar hur jag hanterar Gaston.

Vi ska träna jakt imorgon igen. Här ska nötas och vet ni idag var det var varmt så in i baljan på eftermiddagen och Gastons superlånga tunga hängde utefter backen men han kämpade på. Han sprang ut och han stannade på stoppsignal och klarade både höger/vänster MED störning. Duktig kille! Vi hann med en sväng i en av gölarna så han fick doppa sin varma kropp där fick han göra en låååååång väldigt enkel dirigering.



Vi siktar för start på jaktprov på lördag. Det känns faktiskt ok att åka. Något första pris tror jag inte på men förhoppningsvis blir det inte en nolla igen. Men man vet aldrig vad som kan hända, det kanske går skitbra eller så händer det väl något annat som super-nollan inte tänkt på.

Tack för alla goa mess, telefonsamtal och kommentarer här i bloggen. Det är så himla härligt att ni finns där och att ni bryr er. Det här med jakt är fruktansvärt kul.

Gaston har förresten blivit storebror till 10 små nya liv. De är "bara" halvsyskon men ändå. Lilla, duktiga Alva det är så till och med jag blir sugen på en rackare till. Det blir inget med det.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Tycker du är för go, du har en härlig humor och kan vända det som är "jobbigt" till nått skoj, vilket jag tycker är en super härlig egenskap. Du ställer ju upp för så många andra, mig & siri tex, med pep talk, goa kommentarer m.m så det är klart att vi ställer upp tillbaka. Klart att du & Gaston ska åka på lördag, modigt & strong gjort, och nu har du lite mer att gå på så på lördag fixar ni det!! Vi tror på er. Skulle ni behöva "tjejstörning" nån gång så ställer Siri upp det är bara att hojta till.



TASSAR

Fia & Siri

2009-04-28 @ 20:41:55
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, den här uppisen tyckte jag om !!!! Positiv matte och alltid lika duktig vovve oavsett prisvalörer. Man kan ju inte veta allt och kunna allt redan från början... lite erfarenheter måste man samla upp på vägen till målet ;)



Du har ett efterlängtat mail som väntar när du kommer till jobbet imorgon bitti ! Hoppas du kan utläsa mina kråkor.... annars kan du ju alltid tänka då på hur hundarna utläser oss när vi är otydliga :D !!



Kram Lotta

2009-04-28 @ 20:43:14
Postat av: Ulrika

Låter kanon, på´t igen bara!!



Känner igen mig angående jakten ler



Ha det gott och träna på så går det kalas nästa helg!!

2009-04-28 @ 21:42:57
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html
Postat av: Helena

TACK för din påhälsning och grattis!!

Här tränas det jakt för fullt ser jag ;) Synd med provet, men va f..n, man måste ju ut o testa för att lära sig något, eller?? Det ÄR ju faktiskt inte som bruksprov där du har givna regler för allt. I jakten kan ALLT hända, även det man minst förväntar sig ;) På et igen bara o ta lärdom av dina starter så löser sig detta!! =)

Kram från oss

2009-04-29 @ 07:07:46
URL: http://www.helenashundliv.com
Postat av: Bittan

Härligt att läsa att du är på banan igen!! STORT LYCKA TILL I HELGEN vi håller alla tummar & tassar vi har!!//Kram Bittan

2009-04-29 @ 08:33:26
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Bittan

Härligt att läsa att du är på banan igen!! STORT LYCKA TILL I HELGEN vi håller alla tummar & tassar vi har!!//Kram Bittan

2009-04-29 @ 08:33:54
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Fia

Härlig inställning Ing-Mari:-) Det är bara att på´t igen!!!!!

Är säker på att ni kommer att fixa det galant du och Gaston!!!!!



STORT LYCKA TILL PÅ LÖRDAG!!!!

Håller tummarna!!

Kram Fia

2009-04-29 @ 08:59:08
URL: http://www.vega.gundogs.se
Postat av: Fia

Härlig inställning Ing-Mari, det är bara att på`t igen:-)

Jag är säker på att ni kommer att fixa det galant på lördag!!!!!

STORT LYCKA TILL!!!

Håller tummarna!!



Stor kram till dig!!

Fia

2009-04-29 @ 09:02:47
URL: http://www.vega.gundogs.se
Postat av: Fia

Oj, det blev nått fel, det blev visst dubbla inlägg;-))

Fia

2009-04-29 @ 09:06:01
Postat av: Pernilla

HÄRLIGT att ni på G igen!!! Vi önskar en massa LYCKA TILL i helgen, tummar & tassar kommer att hållas hårt.

Go For It!!!!!!

Kram.

2009-04-29 @ 09:34:20
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Elenor och Zidane

Låter som att du gör som jag gjort med Zidane för ett tag sen. Backat och börjat om på basic. Nu kör vi hårt mot första prisen på lördag. Vi syns.

2009-04-30 @ 16:39:19
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0