Nix, han är inte uppe över noll-strecket

Man brukar ju alltid säga att myntet har två sidor, att man kan se saker och ting från två olika håll. Så kan det ju vara med vår syn på människor också. Jag kan tycka en person är kanon och du kanske inte alls ser den personens goda sidor. Så var det igår. Vi har Bodil i vår kurs. Hon är i mina ögon en kanontjej, skittrevlig, glad och en räddande ängel. I Gastons ögon har hon gett bitchen ett ansikte. Vill ni veta vad som hände?

Det började med att vi blev försenade redan från Jönköping. Vi gled in (om man nu kan det på en grusväg) typ 10 minuter för sent. Ut med hundarna, en snabb kiss och sen satte vi igång. Gaston var lite intresserad redan vid bilarna av eventuella kärleksobjekt. Jag var (jag vet, man ska inte vara långsint eller förmänskliga hundar men ändå) jäkligt irriterad över vad som hände igår. Vräkte ur mig det till Birgitta som flinade så gott. Vi gick på linje i snårig skogsterräng och då fick givetvis Don Juan gå mellan två tikar. Den ena var den lilla bruna som han redan första gången blev intresserad av och på andra sidan om sig hade han Bodils lilla Asta... Ni börjar ana va?

Vi gick som sagt på linje i snårig skogsterräng och på nåt märkligt sätt fixar Gaston det jättebra. Han går tätt vid vänster ben och stannar när jag stannar, vänder när jag vänder osv. Inga problem. När Birgitta kastat dummies får vi när hon bestämmer gå och hämta en dummies. Så var det min tur. Sitt kvar sa jag mycket bestämt till min Don Juan. Sure baby, sa Gaston och satt som ett ljus - not! Jag hade kommit halvvägs till dummiesen när jag diskret vände på huvudet och då ser jag Bodil resolut sätta ner Gaston på sin plats. Jag bara anade vad han hade tänkt. Mycket riktigt, lilla Asta blev lite trött och lade sig ner. Detta är lika med, i Gastons värld, kom och ta mig om du kan. Bodil har varit med förr, hon sög honom redan när han var på väg. UNDERBART! tyckte jag. JÄKLA SKIT tyckte Gaston. Vi fortsatte vårt traskande i skogen och Gaston tittade inte på några flickor.


Vi gick sedan vidare i tillvaron till ett fält. Nytt promenerande, denna gång med fyra hundar lösa framför resten av gänget. Gaston fick givetvis förmånen att sitta mellan två tikar. Denna gången placerades Bodil strategiskt av Birgitta, typ 2 meter bakom Gaston. Han hade vid detta tillfälle lilla bruna sötsaken på ena sidan och en goldentik på andra. Jag fick gå runt en damm. Birgitta och Bodil tyckte detta var skitkul (själv var jag måttlig road av hans tillstånd). Gaston hade tittat lite diskret på goldentiken, vänt huvudet en aning och fått syn på BODIL! Vänt tillbaka huvudet, lagt bak öronen och sen satt han som ett ljus. Inte ett dugg kul, tyckte han. UNDERBART! tyckte jag.
                                   
Vi avslutade med en markering där vi fick rikta med handen men hunden fick inte gå. När jag tog bort handen och sa "stanna" så tyckte Gaston jag sa apport och drog som en avlöning. Då sa jag (inte skrek) Gaston Jonsson vad gör du? Tvärnit, ingenting faktiskt sa Gaston och smög upp vid sidan. Ja du, sa Birgitta jag tror Gaston tycker det här var den absolut skittråkigaste kursen någonsin. Jag för min del bara myser. Kan han ha jäkla hormonstinne knäpphane.

Ni fattar spänningen inför söndagen? En sak är säker, tänker han ens tanken på damer på söndag så ska jag prata kastrering med smågrisar med honom. Det är bland det värsta jag vet men kanske det kunde vara nyttigt för den grabben att höra, vad tror ni?

Idag är jag tröttare än trött. Vilken miss jag gjorde, gick upp 05.30 när jag kunde sovit till 06.00. Å andra sidan hann jag skriva detta. Det kommer jag inte hinna ikväll för då är det stallet med Myran som gäller.

Ha en fantastisk dag, min lär bli låååååååång!

Tjo flöjt!


Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Tjo Tjim på er!! Vi håller alla tassar & tummar i helgen. Du & Gaston kommer att fixa detta m Glans.

Glöm nu inte att ni båda ska FOKUSERA; FOKUSERA!!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-04-23 @ 13:22:51
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Marie och Emil

Jag känner igen det där med kärleken... Det är urjobbigt ibland... Å andra sidan slipper vi ju löp för det är ju ingen höjdare det heller. Har en viltspårstränar kompis som har två tikar. Tycker alltid det är nåt. Löp, löp på g, skendräktighet bla bla bla. Dötrisst. Men visst det där med kärleken kan ta knäcken på en ibland... Du ska se att det går bra på Söndag när det är riktigt jobb på G. Då är han säkert laddad på det och inget annat. Vi håller alla tummar och tassar! Kramiz

2009-04-23 @ 13:25:06
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Just nu skrattar jag bara när jag läser om din goa cassanova men så fastnar liksom srattet lite i halsen när jag kommer på att min egen snart (eller kanske redan... )kommer vara likadan... MEN, Menta började löpa för en vecka sedan och med det förstörde hon en helgkurs för Birgitta den här helgen och ett jaktprov nästa helg... HEJA HORMONSTINNA HANAR!!!!



KÖR HÅRT på söndag!!! Vi kommer kramphålla tummarna hela dagen!!! GO GASTON, GO GASTON!!!



Kramar!

2009-04-23 @ 22:29:14
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Just nu skrattar jag bara när jag läser om din goa cassanova men så fastnar liksom srattet lite i halsen när jag kommer på att min egen snart (eller kanske redan... )kommer vara likadan... MEN, Menta började löpa för en vecka sedan och med det förstörde hon en helgkurs för Birgitta den här helgen och ett jaktprov nästa helg... HEJA HORMONSTINNA HANAR!!!!



KÖR HÅRT på söndag!!! Vi kommer kramphålla tummarna hela dagen!!! GO GASTON, GO GASTON!!!



Kramar!

2009-04-23 @ 22:30:45
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Helene o Åsså

Tjingeling!

Kära lilla Gaston-Casanovan! Där fick han så han teg! Åsså o jag håller tummar o tassar i helgen!



Vi hörs!

Kramkram!

H

2009-04-24 @ 07:49:55
URL: http://www.123minsida/Helene1
Postat av: Bodil

Hej !



Vad roligt att läsa din blogg ! Ja, ja kärt barn har många namn, "bitch", "ande" vad månde komma nästa gång. roligt har vi åtminstone !



Lilla svarta flatte tiken Azza´s matte Bodil


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0