Bra val och fel val...

Bara att konstatera att igår blev det fett fel val. Vi var ett gäng från jobbet som drog till Ullared  - PÅ ÅRETS FINASTE VÅR-dag. Det var en bussresa som vi anmält oss till för evigheter sen. Lite lätt irriterande med tvåhundramiljoner människor (alla hade INTE åkt buss utan valt att åka ändå?). Det var helt hysteriskt med folk, är det finanskris?

Hur som helst det är bara att gilla läget. I fredags var vi på fotboll, iskallt och stryk fick tjejerna IGEN! HV avlyssnades genom en snäcka i örat, stryk där med. Gaston var med på fotbollen och insåg snabbt att shit, nu börjar det här eländet igen. Lite kul, tror jag, han hade med alla dessa underbara dofter som var precis överallt. Det kom och gick massor med hundar under matchen så han hade fullt upp. Liksom vi, fast vi hade intresset mer kluvet mellan fotboll och ishockey.

Håller tummarna på en vinst för HV idag.

Gaston då, i fredags var vi ute på en jättesväng när jag kom hem från jobbet. Tog med mig dummies och så tränade vi lite av varje. På onsdag ska vi åka till Birgitta Staflund tillsammans med Maggan och Jerker. Maggan frågade om jag inte ville hänga på, smålänningar som vi är så såg vi genast hur ekonoimskt, miljövänligt och alltihop det blir om vi åker tre i samma bil. Sen hur Gaston ska kunna knöla in sin stora kropp med de där små labbarna är en annan sak.
När jag bestämmer mig för såna här roliga grejer så tänker jag liksom inte klart. Hur har jag tänkt att lösa att få med Gaston och åka från stan kl 16.00 när jag slutar kl 16.00 och då befinner mig tre mil från hemmet? Nu har jag lite flax denna  onsdagen för Anders är ledig och kommer in med Gaston till stan. Nästa onsdag... nästa veckas problem.
Jag ser verkligen fram mot denna kurs, har bara hört och läst i web-världen positiva saker om denna tjej. Ska bli kul att få höra den brutala sanningen om mig och Gastons teamwork. Jag kanske blir totalt knäckt och Gaston blir brukshund forever.

Våren är på g även i Skärstad (trots frånvaro av solen IDAG!)

Gaston hittar en av sina vattenhålor, tju hu!


Han gjorde ett fynd, en keps... Tillhör numera Gaston


Han letade upp sitt ben som han noga gömt i skogen


Jag letar upp alla snöfria platser och Gaston gör tvärtom


Snön har faktiskt försvunnit ganska mycket hos oss, kortet nedan är taget samma dag som de ovan.


Ja en sak är säker, proffsfotograf kommer jag aldrig att bli.

Nu hoppas jag det gått bra för kompisarna som varit iväg på lydnadstävling idag. Väntar med spänning på mess, mail eller kommentar...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Nån proffsfotograf blir nog varken du eller jag MEN jag vet därimot att du & Gaston kommer att glänsa nu när ni ska iväg på träning, ni är duktiga och kommer att greja detta!!! Själva så fixade vi en 10:a på RUTAN idag!!!



TASSA & KRAM

Fia & Siri

2009-04-05 @ 13:43:19
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ja, jag har oxå hört en hel del bra om Birgitta så det kan ju bli tok spännande. Jaktträningen är ju underbart rolig. Vi har börjat lite nu igen och helgen den 25-26 är det kurs för Håkan och Karina som gäller. man längar ju ihjäl sig :)



Lycka till med erat :)

2009-04-05 @ 20:25:37
URL: http://www.warnbring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0