Mot högre spår

Två puddingar på spaning, inte många månader sen det var vitsippor nu är det höst...


Lördagens bravader är väl bevarade i minnesarkivet i hjärnan. Ska jag ta fram vid lämpliga tillfällen och pigga upp mig med.

Nu är det andra bullar som gäller. Vi har kommit med på ett högre spår. Oj då. Vi har inget framåtsändande, inget kryp och inget skall. Krypet har återigen flippat ut. Gaston är mer hög än låg och det är inte bra. Skallet - ibland kan han få till det riktigt bra men för det mesta ser han ut och låter som en guldfisk som hamnat på land. Framåtsändandet -  my god!

Igår var vi på klubben och tränade. Det som gick bra var fria följet och inkallning nummer två. Inkallning nummer ett glömde han att stanna... På framåtsändandet så galopperade han så fint fram till gruppen, gick ner i trav och hittade ett löv som var spännande. Gör om, gör rätt.
Nästa gång galopperade han och galopperade och galopperade. Gör om, gör rätt.
Hundraelftegången gick det rätt bra. Då var jag garanterat illröd i ansiktet och lite lätt uppe i varv.
Krypet - näe, jag orkar inte ens skriva om det.

Idag lade jag spår. Gaston missade en pinne men annars gick det jättefint i ösregnet. Han tycker spår är skitkul. Jag hade tänkt att vi skulle gjort ett uppletande också men vid det laget var jag blöt ända in på bara kroppen. Det regnade inte när jag gav mig iväg hemifrån men när jag skulle ta spåret så öppnade sig lilla himlen med allt vatten som tänkas kan. Lokalt över mig

och över Gaston


See you!

Kommentarer
Postat av: Anne Lise & Gerkan

Dere hviler ikke lenge på laubærene dere;-)........



2008-09-16 @ 19:31:28
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Fia & Siri

Har varit borta från datorn i en vecka och har då missat vad du & Gaston gjort!! Förlåt mig.... Men här kommer STORA GRATTIS KRAMAR & TASSAR från oss.

Fia/Siri

2008-09-16 @ 22:44:14
Postat av: Helena, Baidoff o Spira

Nämen, vad är det jag läser!! ni har varit ute och visat både fram och bakfötter =)

grattis till förstapriset!! va duktiga ni är!

så härligt när allt funkar, helt plötsligt känns allt så lätt?!



Kram från oss

2008-09-17 @ 21:38:09
URL: http://www.helenashundliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0