SuperDUNDERförkyld

Igår kände jag mig pigg och alert. Några Ipren och nässpray och jag var på hugget. Olle, Cissi och jag tränade jakt på kvällen. Det var mycket passivitet för Gaston, nyttigt jag vet men hjälp vad tråkigt. Vi ska införa dubbelmarkeringar i Gastons liv. Han har inte gjort många såna i sitt liv, rätt eller fel inte vet jag.

Först fick han en kastad som hamnade dolt på land och en som hamnade på öppet vatten. Han hade lite bekymmer innan han hittade den på land men han fixade det med lite stöttning. Den på vatten tog han också efter lite stöttning. Favorit i repris, alltså vi gjorde en likadan och den fixade han betydligt bättre. Olle skulle köra vattendirigering så Cissi och jag gick iväg ut på ett kalhygge och kastade dubbelmarkeringar till varandra och det gick jättebra. Gaston markerade och hämtade dummies som bara den. Lille Lipton hade lite bekymmer att gå ut på djupet men vi slog våra kloka huvud ihop och fixade till det riktigt bra i slutet. Olle och hans Dizzi fick sig några dubbla dom också. Några gick kanon och några fick Dizzie kämpa på med lite mer.

Det var rackans vad mörkt det blir fort. Efter två timmar så fick vi ge oss. Då försvann nässpray- och Ipreneffekten kan jag säga. Hjälp, migränen slog till med dunder och brak. Jag däckade i soffan och släpade mig sedan upp till min säng. När klockan ringde var duschen igång, alltså näsan, migränen fanns där också. Jag masade mig iväg till jobbet men fick ge mig vid lunchtid. Då kom sköterskan på jobbet fram till mig, pekade på min näsa och sa - gå hem. Hon behövde bara säga det EN gång. Väl hemma somnade jag och sov ett par timmar i soffan. Gaston som glad och lycklig trodde att vi skulle till skogs när jag kom hem fick tji. Han försökte med allt, hämtade skor, mer skor, andra skor, ännu fler skor och droppade på och bredvid mig men icke tanten sov bara vidare. SKITTRÅKIG!!! Till slut gav han upp. Tur han har sin husse som räddade upp situationen så han fick sin långpromenad i skogen. Tror till och med att han förlät honom för det eviga svampplockandet.

Nu ska jag strax inta soffläge igen, imorgon blir det inget jobb. Här ska kureras. Jag hatar att vara sjuk!

Hoppas ni klarar er!

Gaston en annan dag, i hans ögon kul dag - UTE...



Kommentarer
Postat av: Lotta & Puma

Krya på dej ! Inget kul att vara sjuk.... och då när det för en gångs skull är BRA väder.



Ha det gott nerbäddad och ompysslad :)



Kram från oss

2008-10-09 @ 22:26:09
URL: http://www.friden.de
Postat av: Kattis

Stackars stackars dej... Att vara sjuk är så himla tråkigt - hoppas du kryar på dig snart!

Kramar från mig och Tinca

2008-10-09 @ 22:33:54
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Krya på dig!

2008-10-10 @ 09:33:38
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Fia

Stackars dig!! det är inte roligt att vara sjuk:-(

Krya på dig!!!!!!



Kram Fia

2008-10-10 @ 10:26:59
URL: http://www.123minsida.se/vega
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Krya på dig!!



Trevlig Helg.

Kram.

2008-10-10 @ 21:29:37
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Marie och "herr krut"

Vad tråkigt att du är sjuk. Hoppas du kryar på dig kvickt som attan. Kram

2008-10-11 @ 10:44:56
URL: http://marieoemil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0