Söndag

Vi har varit i Forserum idag och kollat på när lilkillen Åsså spårade sig till lägre klass. Han spårade så fint, tyckte budföringen var helt onödig och struntade i den och sen in och gjorde en helt ok lydnad. Han är ju inte så gammal pojken så det är mycket att hålla ordning på, koncentrationen är bra men kortvarig emellanåt. Vi är i alla fall glada över att det gick bra och ser fram mot nästa träning.

Här är de på gång in till lydnaden


När vi väntade på att Åssås spår skulle ligga till sig så smög jag ut en appellspår till Gaston på en åker bredvid. Detta fick han ta sen när Åsså var färdig. Mamma mia, åkerspår är verkligen inte Gastons grej. Han yrar runt så jag blir helt snurrig. Fäster inte på förrän efter första pinnen. Nu måste det bli lite ordning på torpet (alltså Gastons hjärnkontor) så han fäster på direkt och sen håller i. Bara att kämpa på.

Hela spårgänget var på plats och kollade på Helene. Det var inte varmt och skönt utan kallt och blåsigt. Listigt Ing-Marie efter att varit hemma med förkylning...

Spårgänget spanar


Efter tävlingens slut så åkte Anngreth, Björn och Martin och tog sina spår som de lagt på vägen till Forserum. Jag kollade när Anngreth släppte på och gick iväg. Det såg helt ok ut.


Nu måste jag äta innan jag svälter ihjäl!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anngreth och Mogge

Du är ju helt fantastisk!! Skriva blogg och fota som värsta proffset. Kul att då och då gå in och läsa. Ja, idag var det blåsigt värre men vad gör det när man är på apelltävling med goa vänner och ser Åsså och Helene gå fot.Undrar var man ska ta vägen i morgon, nu när alla jägare är ute med osäkrade vapen. Man får ju inte ens vara på en stubbåker dagen INNAN älgjakt.

2008-10-12 @ 21:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0