Hoppsan vad tiden rinner iväg!

Träningsmässigt har, enligt Gaston, denna veckan varit bedrövlig. Det har inte direkt skenat när det gäller träningen. Jag har försökt kompensera det hela genom att träna med vilt idag.

Gaston tyckte det var klart godkänt försök (Sanny var inte lika nöjd). Han fick ta enkel- och dubbelmarkeringar samt ett sök. Jag blev så himla glad över att det finns inte en tendens till att hänga över viltet. Har ju efter chocken på första jaktprovet fått in något helt annat i min referensram än vad jag haft tidigare.

Jaha, där gick kastmannen iväg


Mmmm, jag ser...


Det här är grejer det


Har tränat inkallning med läggande x antal gånger och det går ju självklart strålande när INGEN annan är där och ser. Vi kämpar på. Upp till bevis imorgon OM vi inte blir insnöade. Nu har det nämligen börjat snöa i Skärstadalen. Hur kul är det på en skala? Skulle det inte bli bättre väder? Blev nog lite fel i så fall.

Imorgon har jag lite studieledigt, ska ägna dagen till att plugga. Eventuellt blir det en och annan hundpromenad för att blåsa ur huvudet.

Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Nu har jag fått en "go" stund igen m många leende, ja jag kan inte göra annat när jag läser dina "berättelser". Vi syns på klubben!!

Tassar Fia & Siri (som nu är tillbaka på ruta 1, vilket inte är så himmla kul)

2008-11-17 @ 10:47:05
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Kristin

Vad söt han är lillkillen...

Lycka till med all träning :)

Vet ju själv hur svår jaktträning är... Så mycket att hålla reda på. Man blir nästan snurrig ju!

2008-11-17 @ 11:28:13
URL: http://www.warnbring.se
Postat av: Kristin

Ja man försöker ju allt vad man kan. Men vi tar det rätt lugnt på jaktfronten med. Känner att han börjat komma in i en knasig period nu så vi tränar endast på tråkiga saker som han redan kan skratt

Men sen om några månader ska vi nog ge oss på jaktträningen igen och kanske hinna starta nkl under 2009 :)

2008-11-17 @ 16:21:52
URL: http://www.warnbring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0