Giv mig styrka!!! NU!!!

Gaston är en egendomlig jycke. Jag har ALDRIG någonsin kallat in honom på en lydnadsplan och sagt sitt. Jag vet att jag skrivit om detta tidigare men se det som terapi för hundägaren till en flane som är helt otrolig. Vi har i en veckas tid stenhårt tränat inkallning i skog och mark genom att jag ställt Gaston, kallat in, lagt honom, kallat in och avslut med boll hos mig. Det har gått kalasbra. I skogen idag så vågade jag till och med sätta ihop hela inkallningen från liggande hund, ställa honom,  kalla in, lägga honom, kalla in och avslut hos mig. Alltså skulle jag återigen glänsa inför mina träningskompisar idag och visa att träning ger färdighet om nu någon av dom skulle ha missat det.

Jag testar först genom att ställa honom och kalla in och lägga honom och han gör det så himla bra. Jag blir glad, Helene och Martin blev glada och Gaston blev superglad för han fick sin nya leksak. Sagt och gjort nu skulle jag göra hela inkallningen med ställande och hela faderitten. Jag kallar in, ropar stanna och Gaston SÄTTER SIG, jag bryter ihop, säger mindre trevliga saker. Jag tog ett djupt andetag, väldigt, väldigt djupt och sen tragglade vi ställande under inkallning länge, länge. Jag kan bara tala om att jag stannade på Coop på hemvägen och köpte hårfärgningsmedel.

Är det nåt jag kan så är det sitt [36]


Jaha, om jag nu ska försöka tänka på det som Gaston faktiskt gjorde bra idag så var det att han gick spikrakt på framåtsändandet. Det gick alldeles för fort men rakt. Traggel, traggel.

Hur som helst, kul att träna är det. Tack och lov för härliga träningskompisar säger jag bara. Som kan garva när man helst av allt skulle vilja mörda.

Nå, under min pluggdag idag och har jag varit ute och tränat lite med dummies och det gick bra i alla fall.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Instämmer med dig ang vikten av att ha "goa" träningskompisar!!! När man som bäst behöver det ja då kommer dom med lite "pep talk" som gör att man orkar vidare !! Du är ju själv en sånn "go tränings kamrat", att " ge & ta" är ju en del av livet (hjälp va seriöst det lät)!! TACK för ditt inlägg på våran blogg!!! TASSAR Siri & Fia

2008-11-17 @ 22:14:18
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Fia & Siri

Eftersom jag lider av GLÖMSKA så är jag tvungen att göra ett "inlägg" till !! Glömde bort att ge dig svar på din "fråga" i ditt inlägg på våran blogg....

Ja du Ing-Marie det där med ELIT vet jag inte i nu läget är jag bara glad om Siri & jag kan start i lydklass 2 vilket ser väldans mörkt ut i dagsläget. Men jag kan ju alltid se din "fråga" som ett MÅL och då har vi ju verkligen nått att kämpa för!!!

TASSAR Fia & Siri

2008-11-17 @ 22:31:17
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej på er.

Hur har ni det i höstmörkret? Jag är in på eran sida med jämna och ojämna mellanrum för att se hur träningen fortlöper. Visst är det härligt med hundar, när man tror att nu fungerar det, så fattar de inget eller också är det kanske så att vi tror att det fungerar och blir otydliga. Jag har ju hört att hunden inte kan"jävlas" men ibland funderar jag!!!Må gott och kämpa på, ni är så duktiga.

Kramar från Agneta med flock

2008-11-18 @ 14:06:58
URL: http://duckstream.se
Postat av: Anneli

Usch vad tråkigt det är när det blir totalt stopp i träningen. På Cia brukar det funka att lägga ner ett strulmoment helt nån vecka eller två och sen börja om "från noll". Låta sista lyckade träningen mogna och få poletten att ramla ner... Hoppas innerligt att Gaston snabbt kommer ur sin sitt-fas. :-)

2008-11-19 @ 11:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0