En mycket märklig dag...

Idag har jag gjort två märkliga saker som inte inträffar ofta eller snarare nästan aldrig. Jag började dagen med en dos av andlighet. Jag var i kyrkan på gudstjänst, jäpp. Myran med konfagänget sjöng. Alltså som sig bör, satt den rörda modern på plats och fick höra både fin sång och lite annat smått och gott från prästen.

Jag vet inte vad som hände där i kyrkan för hem for jag som ett spjut och kastade mig över mjölpaket, jäst, socker, bunkar och slevar. Här skulle det bakas. Oj, oj, oj familjen stod som frågetecken, vad i helsicke har hänt, hur mår du? Ja inte vet jag, om det var kyrkbesöket eller om jag faktiskt fick kortslutning igår hos general Cedersmyg men bakat har jag tamme tusan gjort för flera år framåt. I detta hem finns nu, förutom en mamma med äppelröda kinder, nybakade lussekatter, två olika sorters kakor och två olika sorters bröd. Ha! Nu ska jag ta stålmanne-, förlåt, stålkvinnecapen och svepa in mig i den, lägga mig ner i soffan och inte göra ett skit mer innan  jul.

Jag har varit ute och tränat lite med. Av förekommen anledning blev det dirigeringsövningar. Det ska gå!!!

Eftersom jag ytterst sällan hän-ger mig åt husmoderliga saker så kanske det inte är så förvånande att jag bland mina recept, som ligger i en salig röra, i en pärm. Jäpp, de är inte ens isatta utan ligger huller om buller, hittade en bra grej.

Att hoppa - du kan välja mellan att

1) Att inte hoppa alls.
2) Att lägga ribban så lågt att du säkert kommer över.
3) Att lägga ribban högt så risken finns att du river MEN det finns också uppenbara chanser att du svingar dig mot nya högre höjder.

Nåt att ha i bakhuvudet när målen för 2009 ska sättas. [21]

Det är inte klokt att det är 1 december imorgon. Hur gick det till? Vad hände? Vart tog november vägen?

Imorgon blir det lydnad på JBK. Vi har ju lite där med som ska slipas på...

See you!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0