Vilken mardröm!!!

Dels denna förbaskade snö... men värre var när jag käckt gav mig iväg med dummies och hundar och efter en stund inser att jag TAPPAT min visselpipa! Jag höll på att bryta ihop. Hade gjort ett sök plus linjetag (mitt emot söket) på ett ställe, raskt gått vidare till nästa och där nånstans vet jag att jag fick ett bryt på kopplet som hängde runt halsen och slängde av mig det. Jag upptäckte efter en liten stund när jag skulle blåsa stoppsignal till Gaston att pipan var väck. Kan ni se detta framför er, en helt galen, desperat människa som hysteriskt letar efter pipan. Var, var VAR är den. Snö överallt, den måste vara här, den MÅSTE!!! Jag ska åka på workingtest på måndag och jag måste ha pipan. Jag letade som besatt. Sanny höll på att frysa ihjäl med sina snöbollsben och Gaston trodde jag hade gömt (alternativt glömt) fler dummies så han letade som en galning efter det.

Jag gav upp, gick hem samma väg som vi gick dit, in på sök/linjetagsstället men näe. Jag var riktigt ledsen och bestämde mig för att först ringa Maire och höra om hon har några pipor kvar, Ulrika, herre gud jag kan ju ringa Ulrika och fråga om hon har en sån som jag hade (som jag just då inte kom ihåg vad det var en ens). När jag nästan var hemma så låg den där !
image80
Jippi, hurra, livet återvände! Nu finns det inget som kan stoppa min färd mot Vegby, eller jo, mina nerver kanske.

Sanny innan benen förvandlats till snöbollsben.
image81

Gaston har inga som helst problem med snö.

image83

Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Vilja & Izac

Vilken tur att du hittade den, annars kunde du lånat min för jag tror att vi har likadana?!

Glad Påsk & Lycka Till önskar vi er!!

2008-03-22 @ 09:47:36
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Catherine

GLAD PÅSK!
önskar Catherine, Viggo och gänget

ps. Glöm nu inte pipan, när du åker till Vegby :)

2008-03-22 @ 12:41:24
URL: http://web.telia.com/~u81005593/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0