Surare än en citron!!!

Jag är skitsur. Har planerat jättelänge att vi skulle åka till Maire och träna idag och så blev det snöstorm igår. Har han nu inte tyckt att vi ska ha nån snö innan behöver han väl inte drabbas av dåligt samvete just nu, kung Bore. Igår blev det ingen lydnadsträning på klubben för vi kom inte ut på vår väg som det blåste och snöade. Idag på morgonen fick jag ta ett beslut om jag skulle våga åka till Maire eller inte. Jag fegade ur och HUR MÅNGA GÅNGER har jag ångrat det idag då??? När jag kom hem och gick ut i snöeländet så sken solen. Som ett hån!!! Nu håller det på att mulna på som tur är. Grrr. Jag hade dessutom fått en förfrågan från en tjej som ville åka med ner till Ljungby och det hade ju varit skitkul att lära känna en ny jaktträningskompis. Härligt att sluppit åka själv 15 mil utan vi kunde pratat hund och diskuterat på hemvägen. Hur kul som helst och här sitter jag nu och ångrar mig att jag är en sån fegis.
Anders är inte hemma och jag såg mig själv sladda runt i bilen på väg hem från Ljungby och de stackars barnen (förlåt tonåringarna) skulle få ett samtal hem att deras mamma hamnat i en olycka och ja ni vet.

Jag tog med mig en dummies och tränade lite själv på promenaden, för att dämpa ångesten något. Jag vägrar att kolla på Maries blogg och se vilken fantastisk rolig träning de har haft i eftermiddag. Det är säkert sol och kanonväder också. Inte för jag missunnar dom det men jag är avundsjuk så jag är grön hela jag.


image79Hejdå från depp-Jonsson och hennes trots allt glade flatte

Kommentarer
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim High

Inte ska man utmana att köra i snöoväder...du tog rätt beslut. Det kommer flera tränings tillfällen.
Men som sagt tre hundförare utmanade snön o kom.Som du säger så infann sig SOLEN när vi började träna.
Vi syns ju snart ;-)

2008-03-19 @ 07:46:37
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Maggan T

Skönt med ärliga människor som vågar säga till när de blir sura och avundsjuka. Varför ska man hela tiden låtsas? Sånt gillar jag! Ville förresten bara önska dig och Gaston en riktigt glad påsk med många ägg + tillbehör. Hoppas vi ses snart!

2008-03-19 @ 10:00:37
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Vi håller med "JÄKLA SNÖ", varför ska den komma nu när den knappt har visat sig på hela vintern?!!!

Jag & Tilly tackar för hälsningen!! Jag har piggat på mig nu men Tilly-gumman är lite halt & lytt.

Vi önskar er en Riktigt Go & Glad Påsk!!
Kram från oss.

2008-03-19 @ 14:22:45
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Johanna

Ja, tänk den som hade kunnat styra vädret då vi i söndags hade vårfint! Tur att de kommer mer tillfällen

2008-03-21 @ 14:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0