Inget är som väntans tider

Jag har i egen hög person garanterat höjt besöksfrekvensen på Srrk:s smålandsavdelnings hemsida med 200 procent. Jag vill veta - NU!

Vi har idag tränat linjetag, någon förvånad? Jag lade ut tre dummies i kanten på ett fält. Gaston larvade runt och hade möjlighet att se var jag lagt dom om han nu ville. Vi gick sedan så vi stod mitt över våra tre dummies och sen skickade jag raka linjetag och Gaston plockade in en efter en snyggt och prydligt. Jaha,  det kändes ju bra men här skulle det tränas linjetag. Jag har ofta droppat en dummies på stigen/vägen där vi gått som inte Gaston har sett. Sen har jag bara vänt efter ett tag och skickat Gaston tilbaka på ett linjetag. Detta tycker Gaston är  plättlätt. Vi har klarat långa avstånd på detta sätt.
Idag fick jag för mig att nu jäklar ska han gå rakt punkt slut oavsett stig eller väg. Nu ska jag ge mig på att försöka förklara hur jag gjorde. Där stigen böjde av så la jag en dummies rakt ut från böjen. Jag skickade Gaston på ett avstånd som kanske var 10-15 meter och Gaston var minsann med på noterna. Inga problem han galopperade iväg utefter stigen som böjde av. Icke sa Nicke kom tillbaka sa hans tråkiga matte. Jag fick hålla på ett tag  innan jag med lite trixande fick honom till dummiesen. Hm...
Vi gick vidare och så liksom dök det upp ett nytt fint läge med böjd stig. Denna gången fixade Gaston det betydligt bättre och när vi sen gjorde samma grej på ett tredje ställe så fixade han det nästan genast (allt är ju relativt så nästan kan ju betyda vad som helst). Jag får helt enkelt varva långa "lätta" och korta svåra linjetag.

Ännu en gång har jag nu svept förbi Ssrk:s hemsida men nä. Bara att fortsätta vara nyfiken... Blev lite kluven över min lagkompis Tobias kommentar. Mitt ego mådde jättebra av att läsa att det inte verkade vara många nybörjarhundar som klarat dirigeringen men samtidigt är det ju lite tråkigt också. Jag bestämmer mig för att jag mest tycker det känns skönt.

Bild på Gaston i Vegby, undrar vad han funderar på - troligen brudar [125]
image88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0