En härlig spårdag i smålandsskogarna!

Idag fick den ömma modern sätta sig i bilen och köra sin äldsta dotter till extrajobbet. Hon var allt lite nervös den trötta flickan. Hennes lika trötta mamma hejade på för det vilda att det skulle gå galant att sitta i kassan och det visade sig i ett senare mess att dagen i kassan gått bra.

Det gick inte bara bra för Ia idag utan även för hennes mor som stack till Anngreth och hennes fantastiskt fina spårmarker. Det är verkligen fina skogar. Vi gick ut våra spår först. Goa Knuffa med bihanget Martin och var också med. När spåren låg till sig gjorde vi en uppletanderuta. Mogg var först ut. Det gick strålande. Han jobbade på med sin explosiva rottiskropp så det dånade i skogen.

Gaston, den filuren, gjorde ett kalasfint uppletande. Han springer ut så himla fint och rakt. Det är lite kul för det är tack vare all linjetagsträning han springer så. Jag har inte behövt greja med några raka-skick-i-uppletande-rutan-träning specifik. Skönt!

Sen var det Knuffis tur att springa i uppletanderutan. Detta gjorde hon galant hon också. Fatta att terven och flatten är samma hundar som i onsdags höll på att driva oss till vansinne. Det är kul med hundträning!!!!

Sen var det spårdags. Anngreth och Martin hade lyckats, helg nummer två i rad, att korsa varandras spår. Jag tycker ju detta är jättekul eftersom det ALLTID annars är jag som yrar runt och går fel. Anngreth hade lagt Gastons spår och hade då gått rätt över Martins eller om det nu var tvärtom. Hur som helst Gaston spårade och sniffade sig förbi (den i mina ögon svåra grejen...) utan problem. Den enda skillnad jag märkte var att han gick ner i tempo. Han plockade alla pinnar idag och gick i spårkärnan. Jag är så himla glad så jag känner mig helt hysterisk.

Moggen som då hade samma svårighet sniffade sig över svårigheten utan att ens gå ner i tempo. Upps! Moggs spår utan anmärkning. Knuffa fixade sitt också, hade lite missar med pinnar på slutet. Det gick lite väl fort tror husse Martin och därför svischar hon förbi pinnarna i rena farten.

Sammanfattningsvis - en riktigt lyckad spårdag!

En bild från förra helgen:

image74

Nu är det städ av golv som gäller och senare blir det 5 km stavgång. Jag har redan gått massor av steg i skogen enligt stegräknaren, hipp hurra!

Ha det bra alla och jag hoppas att alla mina hundvänner har haft en lika häftig och rolig dag som jag  i skog, mark, appellplan, utställningsringar eller var ni  nu varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0