Gaston min Gaston - Smålandsmästare i nybörjarklass





Tack alla ni som peppade på att jag skulle åka till Stävlö och Margit som hade oss som nattgäster. Vilken fantastisk dag vi har haft flanen och jag. Jösses.

Vi startade på station 3 en walk-up. Det var allt lite pirrigt att börja med det men det kändes bra när det var klart. Vi fick först gå ca 5-10 meter kopplade på varsin sida av domaren (vi var alltså två och två). Sen satte min parkompis ner sin hund, jag fick koppla loss och gå vidare med lös hund ca 10 meter. Där satte jag ner Gaston och fick en enkelmarkering, jag tyckte det gick jättebra.

Vi gick vidare till station 4 - dirigering/markeringstation. Gaston gick lös vid sidan ca 10-15 meter, där satte jag ner honom, gick ut och la en dummies till en dirigering, vände Gaston 45 grader och där fick vi en markering. Han tog markeringen jättefint och lämnade av kanon. Vi vände upp mot dirigeringen och den kom han lite långt bakom men vände snabbt upp, tog den och kom in.

Station 5 - enkelmarkering. Kändes helt enkelt jättebra.

Station 1 - dirigering. Kom lite bakom men jag blåste närsök och då fick han rätt på den och kom in.

Station 2 - vattenmarkering - den hade vi lite problem med. Vi stod lite högt upp, Gaston såg markeringen som hamnade på en ö. När han skulle ta sin lilla kropp och sticka dit fick han först ta sig ner till vattnet, simma över lite vatten, upp bland massa vass och sen letade han som en tok. Jag såg bara hur vassen vajade hit och dit, rätt som det var hörde jag ett plums och så var han i vattnet igen. Jag hade inte en chans och se om han hade dummiesen med sig in men när jag fick syn på honom var han utan. Jag blåste stoppsignal och den fantastiske Gaston stannade kanon. Jag gjorde ut-tecken och han tvärvände, simmade över igen och upp som en gazell rakt upp där markeringen hamnat, jag blåste närsök och vips så hade han den. Vi fick givetvis neddrag där men jag var superglad att han hittade den och att han lyssnade på mina signaler. Puss på nosen fick han!!!

Sammanlagd poäng blev 88. Jag var så himla glad och lycklig över att vi dels kom tvåa i deltävlingen men framförallt att min goe kille blev smålandsmästare så jag kommer inte ihåg en enda poäng på stationerna. Jag tittade men det är som bortblåst.

Tyvärr gick det inte alls för goa Margit och inte heller för Marie med Emil. Det förtar lite av glädjen men jag vet att de är glada för vår skull.

Jag tycker detta mästerskap varit skitkul, dels åka runt på olika platser och dels för att jag träffat så himla många gulliga, trevliga och duktiga människor. Lite extra mycket glad är jag att träffat en sån tjej som Fia med sin superduktiga Vega. Det var en liten pluttpoäng som skilde oss åt. Jag var tvärsäker på att de skulle ta hem titeln för lilla Vega är nåt alldeles speciellt. Nu hade vi turen på vår sida, Gaston och jag. Tji hu!!!

Tack för alla grattis sms jag fått på vägen hem. Det var verkligen kul när det plingade till i mobilen, piggnade till lite varje gång. Det var ju en jäkla bit att åka men kära nån, det var det värt!!!

Vilka jättefina priser vi fick Gaston och jag. Vi fick bl a ett funktionärspris på dirigeringsstationen vilket gjorde mig extra glad så klart. Tjejen som hjälpte till där tyckte att vi skött oss bäst av alla, det känns faktiskt jättebra. Gud, jag börjar bli odräglig känner jag.

Nu ska jag hoppa i duschen, ta ett glas vin och sen sakta pömsa ner mig i soffan.

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Stort MEGAGRATTIS till Smålandsmästare!!



Vilken fin rosett.. en sådan vill vi oxå ha men då får vi nog ligga i skrattar



Förstår inte hur du hinner träna så många grenar och få till det så bra??!! Tror det kallas kvalitetsträning *blink



Ha det bäst!!

2008-06-28 @ 20:44:15
URL: http://web.telia.com/~u22515698/
Postat av: Linda

MEGA MEGA grattis till smålandsmästarna!!!!!! Det är ni värda!!!!



Grattiskramar

Linda, Dimma & resten av flocken

2008-06-28 @ 22:38:03
URL: http://www.flockliv.com
Postat av: Marika o Thure

STOOOORT GRATTIIIIIS till titeln SMÅLANDSMÄSTARE!!!!

Kul att träffas och hoppas vi ses fler gånger. Jag skall ta mig i kragen och ringa Maggan s¨å kan vi ta en träningsdag någon gång. Har nu sovit några timmar och är tillbaka på jobbet, man får hoppas att man får en lugn natt.

Ha det gott

Tasskramar

2008-06-28 @ 22:41:30
URL: http://www.123minsida.se/thure
Postat av: Fia & Andreas

STORT GRATTIS!!!! till en värdig Smålandsmästare, jisses vad ni är duktiga, ska bli spännande att följa er i framtiden:-) Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars kunde vi nog fixat till ganska roliga träningar tillsammans, eller vad tror du?

Stort Grattis ígen till dig GOA Ing-Mari och din super-Gaston.

Ses väl nästa gång i Osaby!

Stora kramar Fia & Andreas

2008-06-28 @ 22:47:55
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Härligt jobbat!!!!!

STORT GRATTIS till Smålandsmästare!!!...och jag är inte förvånad att ni knep det så duktiga som ni har varit hela vägen. JÄTTEKUL tycker vi!!!!

Fira nu rejält och ge dig själv & flanen är STOR KRAM från oss.

2008-06-28 @ 23:13:17
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Gerkan

Grattis Grattis!!!!!!

Jeg er snart friskmeldt;-) Fikk gjøre søk, vann og land dirigering...og dobbeltmarkering i dag. Matte sier jeg var jätte dyktig, til å ha hatt så langt avbrekk:-)

2008-06-28 @ 23:16:42
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Lotta & Puma

Jag har läst !!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS IGEN !!!!

Nästa helg kör jag jakt både lördag och söndag.. bara så du vet om du är sugen :)



Kram från oss !

2008-06-29 @ 07:26:58
URL: http://www.friden.de
Postat av: Mia o Viggo

GRATTIS!! Tänk att jag och Viggo fick gå par på walk-upen med självaste Smålandsmästarna!! Stort Grattis till Er! Det var trevligt att träffa dig och din fina Gaston, vi ses kanske i Karlskorna på WT den 19 juli? Ha det så bra!

Hälsningar Mia och Viggo

2008-06-29 @ 10:46:07
URL: http://viggoswebb.webblogg.se/
Postat av: Nilla & Pudlarna

Härligt Härligt!!!!

Vad duktiga ni är!

Ett jätte Grattis till Team Lekarebo!!

Kram kram

2008-06-29 @ 10:49:30
Postat av: Anneli

GRATTIS! Tur att Gasse är en stor pojke så han kan bära upp en så fin rosett! Ni är suveräna! Kram! (Cia tokviftar ett grattis från kollovistelsen)

2008-06-29 @ 18:36:44
Postat av: Cissi o Lipton

Jättegrattis igen! Grymt bra jobbat av er båda två! Vi är så stolta över er! :D Kram!

2008-06-29 @ 19:07:11
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Anna-Lena W

Stort grattis!!! Bådar ju gott inför FM :-)

Grattiskramar A-L & gänget

2008-06-29 @ 19:39:02
Postat av: Tobias & Wilson

Jättegrattis till er båda för ett jättefint arbete hela mästerskapet igenom! Osaby blir väl nästa anhalt, eller... =)

2008-06-29 @ 19:53:05
URL: http://www.wilsoninaction.se
Postat av: Marie och Emil

Återigen STORT GRATTIS! Hur gör man för att lyckas så bra som du och flanen i så många grenar.... kram Marie

2008-06-29 @ 20:00:59
Postat av: Anngreth och Mogge

Hurra för den bästaste flanen och hans matte! Ni är bara sjukt BÄST!!!!

2008-06-29 @ 20:17:35
Postat av: petra o greta

Grattis!!!!!!!! Vilken härlig läsning när man surfar runt efter semestern. Ni är verkligen suveräna!!1 Kram

Postat av: Helene å Inja å Åsså

Ååååh vad ni är duktiga! Åsså önskar att han åxå kunde bli så duktig! (Matte åxå...)



Kramkram!

H

2008-06-29 @ 22:43:23
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

ÅH, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!! Det var ni sååå väl värda! Åh, vad jag blir glad! Å inte tycker jag att du är odräglig heller och om du kanske har varit det så är det med all rätt!!! ;)



Kramar från oss alla och en extra stor puss från halvbrorsan Bonuz!

2008-06-30 @ 00:01:02
URL: http://www.freewebs.com/redlegs
Postat av: Helen

Grattis till din duktiga kille och dom fina prestationerna!!

Hälsningar Helén

2008-06-30 @ 09:24:02
URL: http://www.freewebs.com/alltidflat/
Postat av: Carina Sjögren

GRATTIS !!

Till SMÅLANDSMÄSTAREN.

Så duktiga ni är. Hoppas vi syns snart igen.

Kram från Carina

Postat av: Susanne, Santie,Cooper & Ghia

STORT GRATTIS TILL SMÅLANDSMÄSTARNA.

Jätteduktigt jobbat av er.

Kram Susanne

2008-07-01 @ 10:39:35
URL: http://www.123minsida.se/beactives

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0