Idag blev det spårskogen

Undrar just vad det blir idag, jakt, lydnad eller spår???




Martin, Björn, Tobias och jag träffades i spårskogen idag. Det blev knixiga spår kan man lugnt säga. Jag som hackar och "hånar" Anngreth och Martin för att de inte kan vara i närheten av varandra vid spårläggning för de korsar alltid sina spår och det blir alltid nåt konstigt. Idag var det jag som stod för korsning... i mina egna spår. Pinsamt! Knuffa redde dock ut det galant. Hon var lite konfunderad över det lite märkliga spåret men hon fixade det plus en spetsvinkel.

Hämnden är ljuv tänkte Martin som hyrt in en älg som korsade Gastons spår. Det var himla häftigt för det syntes tydligt i mossan var älgen traskat runt. Gaston spårade Martin, nosade sig in på älgspåret, släppte det och gick tillbaka till Martins. Hipp hurra! Jag lade mig inte i alls utan han löste det själv. Markerade pinnar och skötte sig jättebra.

Vi gjorde ett uppletande också innan vi tog våra spår. En korridor med fyra grejer. En av grejerna var en ihopvikbar vattenkåpa i plast. Den funderade Gaston på en stund om det verkligen var meningen att han skulle hitta en sån. Han kom in med den till slut i alla fall. Go och glad.

Han är ju himla kul att hålla på med, vi tränar vittringspinnar och fjärr i trädgården ena dan, nästa kastar vi dummies eller gör linjetag, nästa är det spår och uppletande. Han som har så fullt upp med alla brudar kan ändå ställa om så han hänger med i svängarna mellan bruks, jakt och lydnad. Skitkul! Guldgosse!

Imorgon blir det nog lydnad - igen...

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Gerkan

hmmmmmm, jeg har nok med bare jakt......

2008-07-13 @ 21:09:23
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Fia

Hejsan svejsan!!! Tack för hälsningen i vår GB. Skönt med semester va? Vi börjar vår nästa vecka, ska bli såå skönt. Vad duktiga ni är Gaston och du, så duktiga på Jakt, spår & lydnad, vilken allroundhund han är Gaston:-)

Hoppas vi ses i Osaby!!!!!

Kram Fia

2008-07-14 @ 10:24:11
Postat av: Lotta & tjejerna

Det visste jag väl att guldkillen skulle reda ut alla former av grenar.... fast förutsättningen var ju en duktig matte så tur att han har det !!!



Undra just när vi ses i jaktskogen ?????

Här tränas för fullt så det är bara att hojta till ;). Fast snart drar jag till Norrland !



Kram på er !

2008-07-14 @ 11:50:58
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0