Först gick måndagen och sen gick tisdagen...

Å inte blev det mycket till hundträning inte. Igår var det årsmöte i facket. Eftersom jag sitter med i styrelsen var det bara att stega dit. Vi hade bjudit in en kollega till mig som är instruktör i salsa. Vi hade henne som lockbete för att det skulle bli jättekul att komma på årsmötet. Det var väl inte överdrivet många som nappade påd en iden men vi som var där hade kul i alla fall. Hon körde en introduktion i salsa med oss. Jäklar alltså, vi stegade fram och tillbaka, hit och dit och runt och hej och hå. Det var superkul. Jag har alltid annars sagt att magdans måste vara min grej. Ett hopp och så dansar min mage en kvart av sig själv. Plättlätt. Salsan var mer avancerad, inga hopp där inte. Efter detta igår så känner jag mig imponerad av dom som är med i lets dance. Hur får de ihop ben, armar och huvud i en ny dans som skall läras in på en vecka??? Inte min grej alls. Tacka vet jag hundträning. Nu blev det ingenting av den varan igår och bara pyttelite idag.

Jag har varit på strokeutbildningen idag igen och kom inte hem förrän vid 17-tiden. Då var hundarna ute med sin husse på långpromenad i skogen. När de kom hem var det kolsvart. Jag genomled en svår beslutsångest skulle jag gå ut med mina stavar och pannlampan ELLER krypa ner under filten i soffan.

Gaston ställer ju alltid upp, jag tänkte han kunde kanske tänka sig sofflocket men icke sa nicke. Det vara bara att spänna fast pannlampan, ta tag i stavarna och ge sig iväg. Gaston hängde glatt med. Att han precis kommit in efter 1,5 timme i skogen bekom inte honom ett smack.

Nu efter duschen känns det rätt bra faktiskt. Den pyttelilla träningen med Gaston bidde lite kryp och några fjärrskiften. Thats it. NU ska jag inta soffläge. Ha det bra alla!

Gaston varit på spanarrunda och hittat finfina grejer...
image36


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0