En skruvad dag

Det började redan på morgonen. Iväg på en ADL-bedömning (vet ni vad det är?). Hade med mig en student idag. Hon ska vara hos mig och en kollega i 5 veckor. Hur nyttigt som helst. Man får ju förklara varför och hur man tänker hela tiden, ruskigt bra att reflektera över varför man gör saker och ting. Fast jobbigt. Det har varit ganska rörigt på jobbet med möten och träffa vårdtagare så dagen gick jättesnabbt.

Så kom jag hem, Anders har varit ledig vilket betyder att hundarna varit ute i skogen sammanlagt 3 timmar. Gött!!! Jag tog min lindade fot, stavar, Gaston, visselpipan, midjeväskan fylld med tennisbollar och en liten planteringsspade och marscherade iväg.

Oj, så effektiv jag var. Avverkade 5 km i ett jädra tempo plus två närsöksövningar med Gaston. Vid första stället så grävde jag ner tennisbollarna och gjorde ett linjetag ut till området. Han var helt inne på vad vi skulle göra så det funkade fint. MEN tennisbollar är väldigt mycket hans... Gaston har ju en liten tendens att vilja ha saker och ting själv och idag var det tennisbollarnas tur. Han kommer med dom men det tar lite för lång tid innan hans hjärna kopplar ihop sig med benen och styr mot matte. Hm, nästa ställe jag stannade på så gjorde jag två närsöksområden. Ett åt ena hållet och ett åt andra. Vips, så tog lilla nyfikenheten över och han plockade boll vände tillbaka utan att tänka för att få springa åt andra hållet. Inte vet jag om det var därför men det låter bra i alla fall.

Då dök en annan liten träningsaktivitet upp, gå på "här"... Detta har Gaston inte haft bekymmer med tidigare men nu innebar plötsligt "här" att gå en halv hund framför matte. Ja, kära nån. Alltid är det något. Vi grejade lite med det så nu tror jag vi är överens igen. Vi petade in ett litet lydnadsmoment mitt i alltihop också, några fjärrskiften. Vi håller på med stå till ligg och sitt till ligg. Ja, ni som hållt på med detta vet ju. Att inte flytta framåt, att ha bakbenen stilla. Jag är glad att jag inte ska tävla lydnad förrän tidigast i höst. Hjälp, detta påminde mig plöstligt om att en lägre klass i brukset närmar sig med ljusets hastighet, om vi inte blir bortlottade. Vi har ett kryp som vi måste få till.
Nu lägger vi ner för idag, ha det bra!

Ytterligare ett kort taget av Ulrika på en jaktträning i Smörvik, ser varmt och gott ut.
image40

Kommentarer
Postat av: Helene å Inja

Hellooo! Det är inte bara jag som ligger i! Ta det lugnt med fossingen bara...
Vi får börja kalla honom för Testosterongasse! Han coolar nog ner sig så småningom... Ska du inte köra lyd i Mullsjö i Mars!? Det vore väl kul! En tvåa till! Det är väl ett gäng från kursen som ska köra hoppas jag!
Ha en bra dag imon så hörs vi i helgen!
Klamklam
H

2008-02-28 @ 22:08:47
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: petra o greta

Ja ingmarie snart ska vi tävla i lägre kuuuuul!!! Tycker nog vi ska ta och spåra en gång till, för inte kan det väl vara oss spårläggare det är fel på?!?? Kram petra

2008-02-28 @ 22:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0