Det bidde lydnadsträning idag igen

Anngreth, Mog, Gaston och jag strålade samman i Huskvarna idag för ett lydnadspass. Anders jobbar kväll och tjejerna skulle på fotbollsträning så jag fick köra. Där de är och tränar finns det en fin gräsplan som vi smygtränar på, där får man säkert inte vara men det låtsas vi inte om.
Idag var det två heltaggade grabbar. Gastons nos var helt fylld, att han överhuvudtaget lyckas ta in någon form av information från mig är helt ofattbart. Han vindade hysteriskt... Men med lite trixande hit och dit så fick vi i alla fall till framförgåendet riktigt bra. Sen skulle vi då träna linförighet, suck. För långt fram, för lång ut, för långt åt alla håll. Ni skulle se honom när han går och försöker med hela sin kropp att gå fot med bibehållen kontakt och samtidigt försöka vinda in "en underbar lukt" som sveper förbi hans lilla nos gång, på gång. Tålamod är en dygd!

Vi provade med inkallning med ställande OCH läggande idag. Gaston blev helt ställd (bokstavligt talat - han ställde sig snyggt på mitt liggkommando med). Jag har alltså inte testat detta innan, ville bara kolla vad han gjorde om jag drog i med ett ligg. Vi testade igen så han fick lyckas med ett läggande men han såg allt lite konfunderad ut min gode Gaston.

Kryp vid sidan klarade han av jättefint idag. Det är lite konstigt, tycker jag, att när han är så himla splittrad så klarar han av att krypa. Det hade jag annars förstått om han inte hade fått ihop. Däremot linförighet som jag tycker vi har tragglat länge och väl där krockar de små så det dundrar om det och han får inte ihop det alls.

Mog körde vi fyra hela moment med innan han fick belöning idag och det gick riktigt bra. Pigg och alert. Lite väl pigg och alert på inkallningen där han tyckte att han fick stå lite väl länge innan han fick sin belöning. Han stack tillbaka till dit han trodde belöningen låg men tji fick han. Efter att ha gjort om det blev det kanon. Mog var riktigt på hugget, kul!!! Han gjorde lydnadsklass 2 rutan som han aldrig gjort något annat i hela sitt liv, apporterade super och kröp jättefint. Han är helkul att se på krypet, ser ut som en vessla men är låg och fin. Fattar inte hur den rottiskroppen kan få till det så. Ska försöka ta kort på detta så ni får se.
Jaha, nu blev det kö till datorn så den curlande mamman får vackert ge sig. Ha det bra alla!

Fatta att det går in mycket information i denna nosen...
image22

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej på er
Nu har jag hittat hit. Vad kul att läsa och följa era bravader.
Agneta

2008-02-18 @ 22:05:09
URL: http://duckstream.se
Postat av: Ulrika

Ha ha.. vilken nobba, häftig bild!!

Ha en bra dag!

2008-02-19 @ 14:58:18
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Gerkan

Slik gjør jeg og....;-) og ser da akkurat slik ut!!!
HIHI

2008-02-25 @ 19:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0