Brr vad kallt

Jag höll på att frysa ihjäl efter ca 2 timmars hundträning i iskalla Huskvarna. Gaston var pigg som en vessla och inte bara han utan Knuffa och Mog var minsann på hugget med. Dessutom hamnade vi på nån form av släktträff för harar. Det hoppade omkring harar överallt. Skitspännande tyckte Gaston.
Vi tragglade framförgående, att det ska vara så himla svårt att fatta att man ska gå rakt fram utan att dra i koppel. Idag gick Gaston rakt men då drar han i kopplet. Vi är nog lite petiga om jag ska vara ärliga men samtidigt så ska man få till ett bra framåtsändande så ligger ju grunden i att ha ett bra framförgående. Det är ju betydligt enklare att få hunden att gå i min takt i kopplet i ett framförgående än när den travar på 15 meter framför mig.
 Det blev lite linförighet också, många starter med belöning lååååångt bak eftersom Gaston gärna vill ligga lite för långt fram. Lätt som en plätt kan man tycka om man inte är flatte 21 månader gammal.

Knuffa var lite lätt het idag. Uj, uj, uj det är svårt att hålla ihop den lilla kroppen men det är bara att kämpa på. Mog var som Gaston tycker jag. Han fick gå framförgåendet idag också och det var samma visa som med Gaston. Ligger på lite för mycket. Det är inte så att de drar kopplet ur näven på oss men frågan är hur långt fram de skulle gå utan koppel. Äh, svårt att förklara men ni som håller på att traggla detta fattar. Då ska ni veta att varken jag eller Anngreth har någonsin belönat eller haft dragningen framåt på typ en stolpe eller liknande. Vi har klickat in framförgåendet utan att ha någon dragning framåt och har ändå hundar som har en tendens att ligga på för mycket i kopplet. Nog om detta.

Gaston pappa Semtegens Guacamole har blivit Smålands allround flat 2007. Kul!

Till alla er som liksom jag tassar runt bland bloggar och andra hemsidor. Ha en go härlig alla hjärtans kväll!

Myran tog lite kort när hon var ute med hundarna idag, här är Gaston in action:
image14

Här kommer ett på vårt lilla hjärta:
image16:


Kommentarer
Postat av: Elenor & Zorro

Vi tassar in så här på fredags morgon för att önska er en riktigt härlig & mysig helg!!!! Härliga bilder!!!
Kram från mig & Zorro :)

2008-02-15 @ 09:09:33
URL: http://www.zorro.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0