Idag var vi ute tidigt som ögat - i alla fall ur min synvinkel...

Anders ångar ju upp oavsett om han jobbar eller är ledig. Jag är ju mer den sömniga typen och ligger gärna kvar lääääänge om jag är ledig MEN nu hade jag bestämt att jag skulle testa av lite vilthantering så jag fick ju vackert masa mig upp. Anders skickade ett mess när han närmade sig hemmet så jag kunde släpa mig ut och upp (ALLT i hela Skärstadalen är uppåt). Innan de var på plats la jag ut ett sök med fem vilt.

När Gaston kom och upptäckte en liten trind figur som han kände igen blev han superglad. Vad skönt, tänk om han hade kommit, sett mig och stuckit åt andra hållet. Gud vad knäckande det hade varit...

Vi gjorde en liten övning innan självaste söket kom igång så han skulle koppla in hjärnan på vilt och inte på dummies. Behövs säkert inte men vad tusan det gjorde ju inte saken sämre i alla fall.

Här swischar han förbi kameran på väg in till mig. Rätt risigt sökområde.


No problemas at all  (trots att jag ser ut som en tennsoldat med värsta morgonfrillan)


Nix pix nu måste jag fixa lite innan släkten kommer. Det var rackan vad tiden springer iväg.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Värst va det tränas... duktiga ni är !!! Själva så har Siri & Jag haft lite träningsfritt i några dagar men nu är "sötebrödsdagarna" över & på Måndag så drar träningen i gång igen!!



TASSAR Fia & Siri

2008-12-27 @ 15:55:53
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Lotta & Puma

God fortsättning !

Hoppas ni haft en härlig jul och att ledigheten inte är slut ännu. Själv är man ledig till 7 januari... SÅ HÄRLIGT ! Sen väntar några månaders träningsvila här.... men i juni är vi tillbaks i jaktskogen igen !



Kram kram från oss

2008-12-28 @ 17:59:55
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0