Vilka träningskompisar vi har, Gaston och jag.

Grattis till Cissi med Lipton som fixar ett första pris på sitt första jaktprov ever. Hur duktiga är inte ni! Hoppas de skyndar tillbaka till Jönköping så vi kan träna ihop igen. Helst imorgon, jösses det är ju snart helg igen och då ska jag och Gaston kunna detta med jaktprov. HJÄLP!
Det finns människor i detta land som lugnt och stillsamt ställer upp och hjälper en när man är lätt desperat. Först messade jag Lotta helt hysteriskt och undrade om hon hann hjälpa mig i veckan och jajamen, inga problem. Kom hit bara så fixar vi det. Sen pratade jag med Olle och då säger han, inga problem kom hit, jag har båt och skott kan du få med. Helt underbart! TACK!

Nästa grattis går till Helene och Åsså som fixar ett första pris på sin första officiella lydnadstävling ihop ever. Fantastiskt roligt. Jag var lite seg i starten idag, lite kräftskiva igår... så jag hann precis landa på klubben när team H&Å gick in. Det gick jättebra! Åsså var lite het sa Helene men jag tycker det såg skitbra ut. Jösses, killen är ju inte gammal och hur länge har han varit hos Helene??? Snyggt jobbat och grattis till första pris även på pallplatsen.

Kramkalas med domaren (obs det var efter tävlingen...)


Efter applåder och släpande på tunga matsäckar så stack vi till skogen. Idag var vi inte lika många som vi varit den sista t iden. Det var jag, Helene, Martin och Björn. Jag la världens kortaste spår till Björn med massor av vinklar. Han la ett kanonfint spår till mig så jag skäms som en, jag vet inte vad. Jag tyckte inte det var så kort när jag la det men när vi gick det så började Björn gå sen så var det slut. Fy attan vad pinsamt... Tur att killen är snäll och beskedlig.

Gaston spårade lika bra idag som förra helgen. Han markerar pinnar och håller sig superfint i spåret. Detta trots att jag skickat in anmälan till två spårtävlingar. Så skönt! Nu är det "bara" till att fixa till lydnaden. Det lilla krypet, skallet och framåtsändandet. Bara såna enkla moment, hjälp!

Jag vill spåra NU!!!


Efter spåret hittade Gaston ett dike. Det är bra med lerinpackning har han hört.



Helene och Martin var nöjda med sina spår. Härlig spårträning blev det, lite väl kort för vissa bara...

Efter spår blev det fotboll. Tjejerna åkte på däng igen. Jag blir tokig och känner så himla mycket med dom. De sliter som tokar men den förbaskade bollen går inte in. Den är överallt utan bakom motståndarlagets målvakt. När det var 3-4 minuter kvar så får det andra laget in 0-1. Jag är bitter...

Ha det gott, nu tar vi nya tag, vi börjar med lydnadsträning imorgonkväll.

Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

TACK Snälla du för "kramen" på JBK´S hemsida.. det värmde och var , om jag ska va ärlig , välbehövd.

TASSAR & KRAMAR FIA & SIRI

2008-08-31 @ 21:11:24
Postat av: Cissi och Lipton

Men TACK! Vad snäll du är! :) Jag är fortfarande kvar i något sorts oförstående stadie tror jag, men det sjunker nog in så småningom.

Inte behöver väl ni, Smålandssmästarna, våran hjälp inte. Det kommer gå alldeles superbra för er också, det VET jag! Fast vill du träna är jag så klart på. ;)



Imorgon kommer jag iaf upp till JBK, så vi syns där!

2008-08-31 @ 21:51:01
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Helene å Inja å Åsså

Tack! snygg bild ;-)See ya tomorrow!

H

2008-08-31 @ 21:54:04
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Fia & Andreas

Tusen TACK för gratulationerna!!!!! Du må tro att jag var nervös innan, men när vi väl kört igång så var det bara kul :-)) Vill önska er lycka till i helgen, ni kommer fixa det plättlätt!!!!! Vilen dag startar ni? jag kanske åker och kikar på söndag.

Kram Fia & Andreas

2008-09-01 @ 15:58:01
URL: http://www.123
Postat av: Fia & Andreas

Tusen TACK för gratulationerna!!!!! Du må tro att jag var nervös innan, men när vi väl kört igång så var det bara kul :-)) Vill önska er lycka till i helgen, ni kommer fixa det plättlätt!!!!! Vilken dag startar ni? jag kanske åker och kikar på söndag.

Kram Fia & Andreas

2008-09-01 @ 16:00:03
URL: http://www.123minsida.se/vega
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Kul att man kan glädja någon med att bara vilja ställa upp med något som är såååååå kul ;).



LYCKA TILL i helgen, säger som de andra - ni fixar det plättlätt !



KRAM

2008-09-02 @ 08:38:10
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0