Tack för tipsen...

Visst, eller hur? Vad är ett litet jaktprov i nybörjarklass mot Carro på OS och hela världen tittar på. Varför stimma upp sig, vad kan hända? ALLT!!! Jag kämpar på med min mentala träning och eventuellt kommer jag glida in med Gaston på provet som om det vore vardagsmat. Vem vet?

Igår slutade jag tidigt och vi tog med oss minidummies till skogen. Det blev träning av närsök på lite olika ställen. Det fungerade bra tycker jag. Gaston nosade upp dom och höll sig på ett litet område.

Vad jag måste träna mer egentligen är markeringar. Jag har lite svårt att få ihop livet just nu med JAKT-träning, fotboll och annat som händer och sker. Det är inte helt smidigt att få ihop det.

Jösses, råkade titta ut och det var väldigt vad det vräker ner. Skönt att sitta inne. Stackars mina tjejer som  just blev skjutsade till fotbollsträning. Dom är tappra dom.
Det är i detta läget man plötsligt inte alls behöver träna markeringar utan kanske kryp på mattan, skall eller håll-fast-hård-uppletande-grej utan att tugga. Det kan man göra inomhus. Eller varför inte inta ryggläge och läsa vidare i sista och tredje delen av Stieg Larssons triologi. Hur bra är inte den? Först tänkte jag inte läsa den för att ALLA sa att den var sååååå bra och dom måååååste man bara läsa. På semester, i brist på annat, började jag läsa del ett. Sen var det kört. Totalt osocial blev jag. Böckerna är verkligen superbra.

På tal om något helt annat så vet ni hur jäst kattmat luktar? Det vet hela min familj... Typ surströmming. Jösses, jag undrade vad det var som stank i källartrappan. Jag lokaliserade lukten eller rättare sagt odören till min träningsryggsäck och minsann om det inte låg en liten burk (som jag letat halv ihjäl mig efter, det är vår externbelöningsburk) i ett av ytterfacken. Jag lovar, jag studsade två meter bakåt när jag öppnade locket. Fy för den lede. Kattmaten slängdes, burken åkte in i diskmaskinen och ryggsäcken åkte in i tvättmaskinen. Det stinker ändå...

Nu blir det mentalträning - jag är lugn, cool och stabil. Jag tycker jaktprov är jättekul, hela tiden och överallt.

Vi har det bra, vi här bak i bilen...

Tji hu!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena W

Lugn - cool - stabil! Låter precis som den Ing-Marie jag känner :-) Fortsätt så, det kommer att gå kanon - du har ju en bra hund!

Trevlig helg!

Kram A-L :-)

2008-08-29 @ 10:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0