Idag är han spårkung, den goe Gaston

Vi var sex stycken som strålade samman i AG:s fina spårmarker. Vi började lägga ut spåren och sen körde vi uppletande. Gaston den filuren hittade sina fyra grejer men tuggade på två hårda grejer. Alltså lyckades vi igår med separatträningen av apport med mjuka gosedjur. Det blir till att göra samma sak med hårda grejer nu då. Jag tyckte mig också ana en liten tendens till att ta grejen och inte direkt komma tillbaka med den till mig. Hm...

Här sitter han och laddar inför sin uppgift i uppletanderutan


Här far Åsså iväg som ett spjut


Här kommer två nöjda från uppletandet!

Martin hade lagt ett kanonspår till Gaston. Gaston gick lugnt och fint rakt ut och tog tag i spåret åt rätt håll och tassade iväg i spårskogen. Så himla läckert, jättefint, skithärligt!!! Lycklig jag blir. Sen markerade han ALLA pinnar, han högg dom! En liten fadäs var han tvungen att göra och det var när Martin INTE gått över en grusväg utan gått utmed vägen. Gaston traskade käckt över vägen och började cirkla runt och undrade vart hans fina spår tagit vägen. Till slut var han på banan igen och tog sig till slutet. Det var ett av hans finaste spår hittills i livet. Jag är jättesugen på att tävla högre NU! Men nu är det ju så att skall, kryp och framåtsändande också ingår i klassen så det blir nog till att träna på ett tag till. Det var i alla fall kul att spåret kändes så himla bra.

Vi har lagt oss till med att fika på våra spårträningar. Det började lite sansat med att någon hade med sig kaffe och nån kaka. Idag slog vi all rekord, jag hade nybakade hastabullar, Helene äppelkaka, vaniljsås och alltihop plus att att Anngreth slog till med kladdkaka. Tråkiga jag som håller på med GI åt ett päron. JA, det var DUKTIGT av mig att motstå alla frestelser.

Det gick bra för alla hundar i spåret utan för lilla Knuffa som hade jättestrul med upptaget. Själva spåret tycker jag hon redde ut bra men hon hade problem. Hm, inte likt henne alls. Kan bero på att Martin skickat in anmälning till tävling, eller vad tror ni?

Undrar vad de tittar på?


När Helene belönar kanske?


See you!

Kommentarer
Postat av: Helene å Inja å Åsså

Vilka fina kort! Åsså har fart i baken minsann! Jag håller på att koka en smal soppa nu, det skulle eg vara dinkelkorn, men jag köpte fel - korngryn istället! Det får bli soppa på det i alla fall... Det blir nog en släng av "Heroes" innan kvällen. Har fastnat lite för denna spännande serie!



See ya tomorrow!

H

2008-08-24 @ 20:53:19
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: petra

vilken härlig dag!!! Ut o tävla nu!!!!!

2008-08-24 @ 21:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0