Himmel vad kul, läbbigt och supernervöst...

Från att lite halvsurt åkt iväg till lydnadsträning på grund av ytterligare ett brev med besked om att vi var reserv på jaktprov så har jag nu fått veta att vi kommit med. Hurra, vad läbbigt. Det blev liksom, plötsligt på riktigt. Snacka om att brukstävlingar känns trygga och jag känner mig helt ok när jag ska åka på det. Men att dra iväg på ett jaktprov, långt ner i Smålandsskogarna, jag kommer åka vilse, dö av nervositet och troligen missa starten.

Hur som helst, lydnadsträningen ikväll gick bra. Är lite trött på Gaston vid platsläggandet. Han ligger kvar men grejar lite väl mycket och ändrar ställning. Vet inte hur mycket jag ska bry mig... Jag satte ihop framåtsändandet idag - ha, ha, ha det var kul - not.
Inkallning, kryp, SKALL och fria följet var däremot helt ok. Får vara glad för det då.

Vi var många som tränade ihop ikväll och det är jättekul men oj vilken tid det tar. Vi måste strukturera upp det här på nåt sätt. Hur som helst, det är ett härligt gäng där jargongen är hyfsat tuff emellanåt. Konstruktiv kritik kan man kalla det om man vill vara snäll. Ett jäkla hackande om man talar småländska.

Nu måste jag hoppa i säng. Undrar om jag kommer kunna somna.

Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Inte behöver du vara nervös.. han är ju en stjärna din kille!!



Sov nu gott & Lycka Till!!

2008-08-25 @ 23:58:46
URL: http://web.telia.com/~u22515698/
Postat av: Cissi o Lipton

Vad roligt!! Är det möjligtvis Glasriket? Isf har jag och en viss tepåse också kommit med dit, på lördagen. Jag har inte bestämt om jag ska åka än, det beror mest på hur det går nu på söndag... :S Går det bra åker jag inte, så jag hoppas jag slipper! ;) Jag är så nervös redan, kommer vara ett nervvrak på söndag. Varför gör man sånt här??



Jag funderade på att träna igår men hade tyvärr alldeles för mycket att greja med här hemma. Men nästa vecka kommer jag nog upp en sväng, ska ta tag i den där lydnaden igen tänkte jag.

2008-08-26 @ 12:10:35
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Marie och Emil

Vad KUL!!! Lycka till nu! Detta grejar ni!

2008-08-26 @ 15:00:56
URL: http://marieoemil.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hur går det med psykologin? "..jag är lugn, har en plan för tävlingen, vet att vi kan..." Kom igen, på dom bara!

2008-08-26 @ 15:48:19
Postat av: petra

Ohhh Vad kul o spännande med tävling. Och du, sååå farligt var det väl inte med platsliggningen, han hade ju en trånande greta som slängde lystna blickar mot honom hela tiden, tror Gaston blev lite generad o därmed vred sig lite hit o dit hi hi hi Kram

Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Åh vad spännande!!! Det kommer att gå kanoners! Det är jag HELT SÄKER på! Vilket prov är det då?? Vi måste ju veta när vi ska hålla tummar och tassar allt vad vi kan!!!!!!!!!!!



Kramar Sofie, snarkande Zimply och askalas trötta Bonuz!

2008-08-26 @ 22:32:26
URL: http://www.freewebs.com/redlegs
Postat av: Anna-Lena W

Psykologi-tips: Tänk på Sanna & Carro - Du har i alla fall inte 91 000 på läktaren och 50 miljoner (eller mer?) TV-tittare med skyhöga krav som följer varje rörelse ;-) Lycka till!

Kram A-L :-)

2008-08-27 @ 09:09:30
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Agneta

Hej på er



Vad läser jag!!! Har ni äntligen kommit med på prov.

Det fixar ni galant. Jag såg nog jag på FM. Det grejade ni toppen. Kom ihåg att ta moment för moment tänk inte längre det är det domaren som gör.

Vi håller tummar och tår allt vad det går till helgen, för det ärväl då det händer?

2008-09-01 @ 18:13:43
URL: http://duckstream.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0