Lydnadsträning på JBK

Ja, vad säger man. Gaston låg på plats med skott. Han håller på att nosa och vinda lite väl mycket tycker jag. Funderar på hur jag ska göra där... Vi gjorde budföring med en okänd (åtminstone tror jag inte Gaston kommer ihåg henne) och det gick finfint. Hon fick säga marsch två gånger men det är ju inte mycket att göra åt det.

Vi var ganska många på träningen idag, kul! Jag, Anngreth och Martin var lite i en hörna och försökte klura på hur vi skall kunna hjälpa Mog och Anngreth. När vi väl kom igång med träningen flöt det på fint. Gaston fixade det mesta idag utan att jag behövde ta stora, djupa andetag. Men det är klart att nåt skall ju alltid strula och idag var det dags för hoppet. Han hoppade ut så fint och satte sig. Han hamnade lite snett bakom hindret och då behöver man inte hoppa tillbaka, bestämde han. Mamma mia! Vi fick hålla på ett tag men till slut så var det jag som drog det längsta strået. Vi traskade över stegen också, det är jättelängesen och han skred över som värsta lucian. Lugnt och fint.

Imorgon är det kort dag på jobbet och sen ska jag hem som ett spjut. Vi skall träna med dummies imorgon, jag och flanen. Tänkte passa på med lite vatten när det nu skall vara sol och varmt.

Vi såg lilla Tizzla idag igen och herrejösses, hon är fullständigt ljuvlig. Gastons nos var väldigt, väldigt lång och han hade gärna velat gå dit och undersöka henne lite närmare men det blev inget med det.

Vi grattade Knuffa med ett jätteben, typiskt hade jag ju inte kameran med mig men det var ett väldigt, väldigt stort ben till lilla, söta Knuffa. Hon blev glad!

Ha det bra!

Min fina kille som väntar på, ja vem vet? Nåt klurar han på i alla fall.image120

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0