Jag blir vansinnig

Hade skrivit ett jättelångt inlägg igår som bara försvann. Grr. Bara att börja om och då
måste jag börja med att gratta Lotta och Puma för en enastående prestation. Igår tog de sin andra etta i öppen klass på jaktprov, för andra dagen i rad. Det är VERKLIGEN en prestation utan dess like. Jag läste i Lottas blogg att de var under bedömning i 50 minuter. Fattar ni, nästan en timme och då fixa att utföra markeringar, sök, passivitet, linjetag, fotgående och ja, hela rubbet. Jag är så grymt imponerad.

Nu kommer jag knappt ihåg vad jag skrev igår men Gaston och Knuffa fick varsitt spår i vit- och blåsippeskogen. Det gick kanon för båda. Knuffa gjorde tiopoängsupptag. Hur läckert som helst.

Gaston och jag tränade även lite med dummies. Linjetag över en stenmur och på andra sidan var det ett närsök. Det gick superduperbra. Vad glad jag blev.

Tyvärr gick det inte kalas för alla våra vänner som var ute och tävlade. Ibland känns det lite hopplöst när det fungerar bra på träning och så kommer man på tävling och plötsligt gör hunden inte alls som den brukar. Man kan hålla sig för skratt. Jag vet att ni kommer igen och på nästa tävling då jäklar!!!

Vi fick ett fint mail från Knuffa också, kolla här när hon äter på sitt uppflyttningsben som hon fick av grabbarna Gaston och Mogg.
image126

Idag har jag fått träffa Helenes nye kille Åsså. Verkar jättemysig. Här kommer de på bild:
image127

Visst är de fina ihop?

Träningen idag gick hyfsat. Platsen ligger Gaston men han grejar lite med att vinda, flytta från skinka till skinka och ser allmänt uttråkad ut. Kära nån. Ska bli spännande hur det ska gå på söndag när det beger sig. Go är han i alla fall den svarte.

Tänk om han kunde ligga så här på platsen...
image128

Ha en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Är inne och "läser in mig" på ni haft för er den senaste tiden. :) Kul att se bild på Helene och nya "puppisen"!

2008-04-29 @ 16:20:56
URL: http://www.tjornebrant.se
Postat av: Lotta & Puma

TACK :) !!

Vi vill naturligtvis önska er ett JÄTTE-LYCKA-TILL i helgen !!! Ni kommer fixa det med glans OM nu matte håller sig frisk !!!

KRAMAR Lotta & Puma
Ps. imorgon drar vi på jaktinternat IGEN :), kommer ha många tips sen *ler*

2008-04-30 @ 20:44:21
URL: http://www.friden.de
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Förstår att det vankas tävling i helgen. Är det bruks eller lydnad??? Vi önskar i allafall en massa LYCKA TILL och håller tummar & tassar för er.

Trevlig valborg, 1:a maj & helg.
Kram.

2008-04-30 @ 22:43:43
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Lycka Till o skicka sms-rapport när du hinner!

Trevlig Helg!

2008-04-30 @ 22:49:57
URL: http://web.telia.com/~u22515698

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0